نحوه نسخه‌نویسی پزشکان پس از حذف دفترچه بیمه اعلام شد

تهران (پانا) - مدیر کل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی درباره چگونگی نسخه‌نویسی پزشکان به صورت الکترونیکی و بدون دفترچه کاغذی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نحوه نسخه‌نویسی پزشکان پس از حذف دفترچه بیمه اعلام شد

به گزارش تامین اجتماعی، شهرام غفاری درباره جزئیات صدور نسخه به صورت الکترونیک برای بیماران و صاحبان دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی اظهار کرد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از اول اسفندماه، اگر به پزشک مراجعه کردند و پزشک نسخه‌نویسی الکترونیک داشته باشد، می‌توانند فارغ از اینکه دفترچه به همراه دارند یا نه، نسخه الکترونیکی از پزشک دریافت کنند. اگر بیماری به پزشک مراجعه کرد و پزشک نخواست نسخه‌نویسی الکترونیک کند، می‌تواند نسخه را در دفترچه بیمار بنویسد.

وی افزود: در صورتی که بیمه‌شده، دفترچه به همراه نداشت، پزشک می‌تواند نسخه را در سر نسخه مخصوص مطب خودش بنویسد و با درج کد ملی بر روی نسخه، بیمار می‌تواند به داروخانه مراجعه و خدمات دریافت کند.

غفاری درباره چگونگی دریافت نسخه به صورت الکترونیک از داروخانه‌ها در هنگام قطعی سامانه تصریح کرد: اگر پزشک بر روی سامانه نسخه‌نویسی را انجام داده ولی سامانه در داروخانه قطع باشد، امکان دریافت نسخه الکترونیک برای بیمار مهیّا نیست.

وی ادامه داد: حُسنی که نسخه‌نویسی الکترونیک برای بیمه‌شده‌ها دارد این است که تا به امروز اگر بیماری به داروخانه‌ای مراجعه می‌کرد و آن داروخانه بخشی از اقلام ثبت شده درنسخه را داشت، برگه را از دفترچه جدا می‌کرد و به همین دلیل بیمار نیاز به چند نسخه داشت، اما الان بیمار می‌تواند هر قلم موجود از دارو در هر داروخانه را با نسخه الکترونیکی‌اش دریافت کند و مشکلی از این بابت نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار