چین واردات نفت خام خود را افزایش داد

تهران (پانا) - واردات نفت خام چین در ماه ژانویه با ۱۸ درصد افزایش به ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسید.

کد مطلب: ۱۱۶۳۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
چین واردات نفت خام خود را افزایش داد

به گزارش مهر به نقل از اویل پرایس، واردات ماه ژانویه نفت خام چین با ۱۸ درصد (یک میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز) افزایش نسبت به ماه دسامبر ۲۰۲۰، به میانگین روزانه ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه رسید.

تحلیلگران مؤسسه تحقیقات انرژی اویل‌اکس اعلام کردند که پالایش نفت خام این کشور در ماه ژانویه برای هشتمین ماه پیاپی به‌طور میانگین بیش از ۱۴ میلیون بشکه در روز بوده است.

از زمان آغاز شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید -۱۹ (کرونا)، تقاضای نفت خام چین تنها عامل امیدوارکننده برای قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی بوده است، با توجه به بهبود سریع اقتصادی چین، این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا، نقش مهمی در بهبود قیمت نفت داشته است.

پالایشگاه‌های مستقل چین با جذب واردات محموله‌های جدید سهم بزرگی در مجموع واردات نفت چین داشته‌اند. با آغاز سال جاری میلادی - پس از کاهش فعالیت این پالایشگاه‌ها در پایان ۲۰۲۰ به دلیل پایانی سهمیه جاری وارداتی - بار دیگر مجموع واردات نفت خام چین با تخصیص سهمیه‌های جدید افزایش یافته است.

مجموع ذخیره‌سازی نفت چین در ابتدای ماه فوریه سال جاری میلادی به ۹۹۰ میلیون بشکه رسید. این رقم در مدت مشابه پارسال ۸۵۶ میلیون بشکه و در سپتامبر ۲۰۲۰ یک میلیارد بشکه بود.

چین سال گذشته میلادی بزرگ‌ترین خریدار نفت جهان بود و سعی کرد مخازن ذخیره‌سازی نفت خود را در بحبوحه بحران کرونا با نفت ارزان‌قیمت پر کند. نفت پالایش شده چین هم در سال گذشته میلادی با آغاز به‌کار تأسیسات جدید به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.

حجم بالای خرید نفت خام ازسوی چین، وجود قیمت‌های بالای نفت و روند کاهشی ذخیره‌سازی‌های نفت خام این کشور آسیایی خبر خوبی برای تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار