کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱ شهر تهران :

با ارتقا سواد حرکتی دانش آموزان، می‌توان به اهداف درس تربیت بدنی رسید

تهران(پانا)- مجموعه وبینارهای آموزشی ارتقا سطح علمی_ عملی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران عهده دار درس تربیت بدنی در آموزش و پرورش منطقه ۱ شهر تهران (شمیرانات) در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
با ارتقا سواد حرکتی دانش آموزان، می‌توان به اهداف درس تربیت بدنی رسید

زینب گنجی کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱ شهر تهران در گفت و گو با پانا عنوان کرد: با توجه به سند تحول و اهداف درس تربیت بدنی برنامه های ارتقا سطح سواد حرکتی دانش آموزان، مدرسه محورکردن فعالیت های فوق برنامه و توانمند سازی معلمان درس تربیت بدنی در کارشناسی تربیت بدنی با یاری خداوند متعال و حمایت های همه جانبه ریاست و معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه در مسیر مناسبی قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به شرایط حاضر بیماری کرونا در جامعه و تاثیر این ویروس بر فعالیتهای ورزشی و ایجاد محدودیت در فعالیت حرکتی دانش آموزان، همچنین با به صدا درآمدن زنگ خطر سلامتی، معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پروژه بسیار ارزشمند کوچ ( کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) را عملیاتی کرد.

کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱ با توجه به اهمیت توانمند سازی مربیان تصریح کرد: باید در شرایط مواجهه با ویروس کرونا و محدودیت های حاصل از آن با آموزش های مجازی به توانمند سازی علمی و عملی همکاران عهده دار درس تربیت بدنی بپردازیم؛ تا این چالش را به فرصت تبدیل کنیم.

گنجی در ادامه اضافه کرد: با تصویب شورای سیاست گزاری، مجموعه دوره های آموزشی را با دو رویکرد در نظر گرفتیم؛ رویکرد اول ارتقا سطح دانش مرتبط با سلامتی در معلمان و آموزگاران عهده دار درس تربیت بدنی با محوریت قرار دادن پروژه کوچ بود که اولین دوره در روز پنج شنبه مورخ ۲۳ بهمن ماه سال جاری با حمایت و نظارت حوزه معاونت تربیت بدنی شهر تهران، حسن محمدی معاونت تربیت بدنی و سلامت، کرمعلی ایرجی رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی و با حضور عالیشوندی با استقبال بسیار خوب معلمان برگزار شد.

وی گفت: در این دوره آموزشی رضا ابراهیمی، رئیس گروه فعالیتهای ورزشی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با مدیریت مداخله کوچ و هادی عطارد رییس دپارتمان تغذیه آکادمی ملی المپیک در حوزه مداخلات تغذیه ای در پروژه کوچ به عنوان مدرس حضور داشتند.

گنجی با تاکید در مورد اهمیت ارتقا سطح دانش مهارتی معلمان تربیت بدنی در زمینه مربیگری و داوری رشته های ورزشی گفت: رویکرد دوم دوره های آموزشی در نظر گرفته شده، ارتقا سطح دانش مهارتی معلمان تربیت بدنی در زمینه مربیگری و داوری رشته های ورزشی است که اولین کارگاه با عنوان بازآموزی مربیگری و داوری تنیس روی میز با حضور حسین عرفانی رییس هیات ورزش دانش آموزی شهر تهران مورخ شنبه ۲۵ بهمن ماه و یکشنبه ۲۶ بهمن ماه در حال برگزاری است. مدرسان این دوره زهرا میر بابایی داور بین المللی تنیس روی میز و مسئول انجمن تنیس روی میز دختران آموزش و پرورش شهر تهران و ندا قدیانلو مربی سطح یک بین المللی تنیس روی میز هستند.

کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱ با اشاره به استقبال خوب همکاران از این دوره ها اعلام کرد: این وبینارها تا پایان سال تحصیلی بصورت منظم و هدفمند برنامه ریزی شده که به یاری خداوند و حمایت همه جانبه مدیران ارشد منطقه و اداره کل شهر تهران ادامه خواهند داشت.

گنجی در پایان از همکاری های همه جانبه مهرزاد مدیریت هنرستان فنی و حرفه ای امام حسن مجتبی(ع) چراغ مولایی کارشناس فنی و حرفه ای منطقه، واحدی، پورشریعتی کارشناسان حوزه تربیت بدنی، سرخابی کارشناس مسئول بهداشت منطقه و دیگر همکاران حوزه معاونت متوسطه منطقه در برگزاری این وبینارها در بستر مجازی تشکر و قدردانی کرد و گفت: امید است که با حمایتهای دیگر نهادهای مرتبط با این حوزه به نتایج قابل قبولی در راستای ترویج سلامت و سبک زندگی سالم در جامعه دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار