نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی:

بسیاری از آسیب‌های جوانان در فضای مجازی به علت بی‌سوادی و کم‌سوادی رسانه‌ای است

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با توصیه جدی گرفتن ارتقا سواد رسانه ای، بسیاری از آسیب‌های جوانان در فضای مجازی را به علت بی‌سوادی و کم‌سوادی رسانه‌ای عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از آسیب‌های جوانان در فضای مجازی به علت بی‌سوادی و کم‌سوادی رسانه‌ای است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در همایش اعضای هیات مرکزی انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد با اشاره به اینکه در فضای مجازی برنامه های بسیار خوب و تازه ای را می توان انجام داد، گفت: یکی از کارهایی که می بایست همه بچه ها جدی بگیرند، ارتقا سواد رسانه ای است، چون بحث بسیار مهم و باارزشی است.

وی گفت: بسیاری از آسیب‌های جوانان در فضای مجازی به علت بی‌سوادی و کم‌سوادی رسانه‌ای است چون ابعاد این مسئله را به‌خوبی اشراف ندارند و بجای اینکه در این محیط صید داشته باشند، صید می‌شوند و خطری است که احساس می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر اینکه همکاری جمعی برای ارتقا نظام و انقلاب است، اظهار داشت: دانش آموزان انجمن اسلامی باید در مسئله قوت فکری و قوت قلبی توجه داشته و برای رسیدن به آن تلاش کنند چون مؤمن باید قوی القلب و ایمان محکم داشته باشد که این مسائل هم در جوانی شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه سهم دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی از بیانیه گام دوم در درجه اول معنویت و اخلاق است، اظهار داشت: برای دوره سنی مقطع دبیرستان چیزی که حرف اول را می‌زند قوت در اخلاق و معنویت و قوت فکری بر بنیان‌های فکری و بصیرتی است که اولویت دارد.

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت سواد جامعه ایران بسیار کم و پایین بود، اظهار داشت: در ولایت الهی اولین گروهی که تقویت می‌شوند بانوان هستند درحالی‌ که در زمان طاغوت یکی از گروه‌های اصلی که تحقیر می‌شدند بانوان بودند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: هر جا جاهلیت و طاغوت حاکم باشد اولین گروهی که شئون شخصیت آنها نادیده گرفته می‌شود، بانوان هستند که در ولایت الهی این مسئله بالعکس و بانوان در درجه بالای شخصیت قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری افزود: تصویری که قبل از پیروزی انقلاب در خصوص بانوان وجود داشت، تصویر بسیار ضعیف و شرم‌آوری بود که برگرفته از فرهنگ غربی بود اما امام خمینی (ره) به اولین گروهی که توجه ویژه کردند بانوان بودند.

وی با تأکید بر اینکه الآن ملت ما ازنظر سیاسی و فهم عمومی یکی از قوی‌ترین مردمان جهان هستند، گفت: طی این 40 سال ملت ایران به‌اندازه 400 سال رشد فکری و علمی و... کردند و شاهد تحول الهی و عنایت پروردگار بر این ملت شریف و عزیز هستیم که همچنان هم دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی شاهد رشد بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف بوده است، اذعان داشت: در ولایت الهی هر چه جامعه ازنظر فکری، شناختی و بصیرتی قوی‌تر باشند، کار ولایت خدا آسان‌تر است چون خود را بر جامعه تحمیل نمی‌کند ولی در زمان طاغوت برعکس این مسائل بود.

وی با بیان اینکه هنر انجمن اسلامی یک تلاش جمعی برای قوی شدن است، افزود: این جمع برای قوی شدن یکدیگر را تشویق و کمک و یاری می‌کنند و این احساس را در یکدیگر تقویت می‌کنند تا به شناخت و تفکر و قرارهای معنوی برسند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر اینکه همکاری جمعی برای ارتقا نظام و انقلاب است، اظهار داشت: دانش آموزان اتحادیه‌انجمن اسلامی باید در مسئله قوت فکری و قوت قلبی توجه داشته و برای رسیدن به آن تلاش کنند چون مؤمن باید قوی القلب و ایمان محکم داشته باشد که این مسائل هم در جوانی شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه سهم دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی از بیانیه گام دوم در درجه اول معنویت و اخلاق است، اظهار داشت: برای دوره سنی مقطع دبیرستان چیزی که حرف اول را می‌زند قوت در اخلاق و معنویت و قوت فکری بر بنیان‌های فکری و بصیرتی است که اولویت دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: در بحث ترویجی نیز مقدمه بیانیه و ادامه آن و ارائه یک روایت درست از انقلاب اسلامی، اهداف، آرمان‌ها و افق پیشرو و مسیری که طی شده برای همکلاسی‌ها و هم‌مدرسه‌ای‌ها توسط دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی انجام گیرد که یک اصل برای ما محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار