مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

در آذربایجان غربی 108 هزار نفر به شبکه شاد دسترسی ندارند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد طرح هدایت «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس، یک مدرسه» برای اجرای عدالت آموزشی و برخورداری همه دانش آموزان از برنامه‌های آموزشی در شبکه شاد در شهرستان‌های مختلف استان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۳۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
در آذربایجان غربی 108 هزار نفر به شبکه شاد دسترسی ندارند

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، «مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرروش استان در این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش استان دارای ۳۸ هزار نفر نیروی انسانی است که امسال برای ۶۲۵هزار دانش آموز استان خدمت رسانی می کند.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی 108 هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند که از این تعداد، 33 هزار و 400 نفر دانش آموزان مناطق محروم و عشایری هستند و از شیوه های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته‌های آموزشی که توسط گروه های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می کنند.

منافی با اشاره به اینکه طرح ملی «هدایت» همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود؛ گفت: در طرح هدایت با شعار «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس مدرسه»، با استفاده از امکانات این اداره کل، مشارکت خیران و کمک‌های دولتی، ابزار‌های کمک آموزشی هوشمند نظیر تبلت و گوشی همراه خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرروش استان تاکید کرد: ارتباط سازنده با صدا و سیما در راستای فرهنگسازی برای جذب خیران در حوزه آموزش بسیار راهگشاست.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه تهیه ابزار آموزش مجازی برای دانش آموزان محروم، بسیج گسترده عموم مردم و خیرین در کنار مشارکت دستگاه های اجرایی است.

منافی با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی در امور خیریه یک ضرورت است؛ ادامه داد: برای اجرای مطلوب طرح هدایت، احصا آمار دقیق دانش آموزان محروم از انواع مختلف آموزش و اولویت بندی دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: شفافیت در امور آموزش و پرورش، منجر به جلب اعتماد بیش از پیش مردم در برنامه های این نهاد مقدس خواهد شد.

عیسی محمدی، دبیر استانی طرح هدایت گفت: طرح هدایت با رویکرد توسعه عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی همه دانش آموزان به ابزار هوشمند مناسب برای حضور در کلاس درس مجازی، طراحی و تدوین شده است.

وی افزود: هدف این طرح سازماندهی و بسیج همه امکانات و ظرفیت های موجود در سطح استان برای شناسایی دقیق دانش آموزان نیازمند به سخت افزار مناسب آموزشی و ایجاد دسترسی آنان برای استفاده از خدمات آموزش و پرورش در فضای مجازی و شبکه شاد است.

دبیر کارگروه طرح هدایت در استان بیان کرد: کارگروه اجرایی و راهبردی طرح در سطح استان و مناطق با راهبری و هدایت مدیرکل آموزش و پرورش تشکیل و ساز و کارهای موجود جهت دستیابی به اهداف طرح نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار