استاندار تهران اعلام کرد:

تکلیف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به تامین سوخت استاندارد کارخانه‌های سیمان

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به اهمیت و حساسیت تامین سوخت کارخانجات سیمان، بر تامین سوخت استاندارد این کارخانجات تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به تامین سوخت استاندارد کارخانه‌های سیمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه تخصصی کاهش آلودگی هوا با اشاره به رفع مشکل عدم تامین سوخت کارخانه‌های تولیدکننده سیمان در استان تهران اظهار داشت: تمام سعی و‌ تلاش استانداری تهران این بود که در عین حال که اقدام به تامین برق می کند نسبت به تامین گاز و برق کارخانه های تولید سیمان استان نیز اقدام کنیم.

وی ادامه داد: سوخت مازوت غیر استاندارد است و شرکت پخش فرآوردهای نفتی مکلف است تا سوخت مناسب را به کارخانه های تولید سیمان تحویل دهد، البته کارخانه های سیمان نیز باید با دقت اقدام به ذخیره‌سازی سوخت مناسب کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه نمایندگان محیط زیست استان باید با نظارت دقیق مانع از استفاده سوخت مازوت که یکی از منابع آلاینده هوای تهران است شوند تصریح کرد: تمام هنر ما این بود که در زمستان قطعی برق نداشته باشیم و اگر در مناطقی از استان با قطعی مواجه بودیم ‌نیروگاه ها و کارخانه ها از سوخت یورو ۴ و استاندارد استفاده می کردند.

محسنی سپس گفت: در حال حاضر نیازمند افزایش تولیدات سیمان که موتور محرک پروژه های عمرانی استان تهران است می باشیم تا توقف یک ماه در پروژه های عمرانی را جبران کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کیفیت سوخت مازوت غیراستاندارد است و البته مشکلات صاحبان صنایع سیمان را در مراجع بالاتر پیگیری می کنیم، در این راستا مقرر شد حداقل یک‌ماه تا فرا رسیدن زمستان، وزارت نیرو و شرکت گاز نسبت به تامین و برآورد سوخت و انرژی مورد نیاز واحدهای تولید سیمان استان تهران اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار