معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:‌

تصویب افزایش۲ برابری سقف تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده در کمیسیون اقتصادی دولت

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش دو برابری سقف تسهیلات مشارکت مدنی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کمیسیون اقتصادی هیأت دولت تصویب و برای اتخاذ تصمیم نهایی به هیأت وزیران ارایه شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تصویب افزایش۲ برابری سقف تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده در کمیسیون اقتصادی دولت

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ امیرمحمود غفاری با بیان این مطلب، اظهار داشت: پیشنهاد این وزارتخانه برای اصلاح میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول ماده (۱۷) آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در جلسه مورخ ۲۰ بهمن امسال در کمیسیون اقتصادی هیأت دولت تصویب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس این پیشنهاد و در صورت تایید نهایی دولت سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت در کلان‌شهرها از رقم ۵۰۰ میلیون ریال به رقم ۱۲۰۰میلیون ریال و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول در کلان‌شهرها از ۲۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا می‌کند.

به گفته غفاری، برای سایر شهرها نیز سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت به رقم ۸۰۰ میلیون ریال و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط اصلی هدف شرکت بازآفرینی شهری در نوسازی بافت‌های میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی مناطق کمتر برخوردار مرزی است، توضیح داد: بر اساس این مصوبه وزارت راه و شهرسازی مجاز شد نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت به متقاضیان نوسازی در مناطق مذکور با کارمزد حداقل ۴ درصد از طریق انعقاد عاملیت با بانک‌ها و مؤسسات عامل دارای مجوز از بانک مرکزی اقدام کند.

غفاری تصریح کرد: اجرایی شدن این تصمیم منوط به تصویب نهایی هیأت وزیران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار