ابتلای بیش از ۸۵ هزار و ۶۰۰ نفر به کروناویروس در شیراز

شیراز (پانا) - به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۸۵ هزار و ۶۰۸ نفر در شیراز به این بیماری مبتلا شدند.

کد مطلب: ۱۱۶۳۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای بیش از ۸۵ هزار و ۶۰۰ نفر به کروناویروس در شیراز

عبدالرسول همتی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۱۳ هزار و ۳۵۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۱ هزار و ۲۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۴ هزار و ۸۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۳ هزار و ۳۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۷۳ هزار و ۳۲۳ مورد شناسایی شده، ۸۵ هزار و ۶۰۸ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون چهار هزار و ۸۱۲ مورد؛ مرودشت چهار هزار و ۱۹۶ مورد؛ ممسنی دو هزار و ۹۸۹ مورد؛ فیروزآباد دو هزار و ۸۳۶ مورد؛ داراب دو هزار و ۸۳۵ مورد؛ آباده دو هزار و ۶۲۴ مورد؛ کوار دو هزار و ۵۲۹ مورد؛ سپیدان هزار و ۹۵۶ مورد؛ استهبان هزار و ۷۷۸ مورد؛ کوه چنار و نی ریز هر کدام هزار و ۶۷۵ مورد؛ زرین دشت هزار و ۵۳۸ مورد؛ قیروکارزین هزار و ۵۲۸ مورد؛ اقلید هزار و ۴۵۶ مورد؛ لامرد هزار و ۴۴۱ مورد؛ خرم بید هزار و ۳۳۴ مورد؛ رستم هزار و ۱۷۶ مورد؛ زرقان هزار و ۱۲۵ مورد؛ فراشبند هزار و ۱۲۳ مورد؛ پاسارگاد هزار و ۹۹ مورد؛ خرامه هزار و ۵۶ مورد؛ ارسنجان ۹۵۲ مورد؛ مهر ۷۸۵ مورد؛ سروستان ۶۷۶ مورد؛ بختگان ۶۰۷ مورد؛ بوانات ۵۸۳ مورد؛ بیضا ۵۵۷ مورد؛ سرچهان ۴۴۹ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

این مقام مسوول در دانشگاه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند، ۶۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۹۴ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۶ هزار و ۷۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی با اشاره به تغییر وضعیت رنگ برخی از شهرستان های استان از آبی به زرد، توصیه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور در برابر کروناویروس الزامی است و باید به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار