مسئول بسیج دانش‌آموزی زنجان به پانا خبر داد

سفر مجازی به شلمچه و دهلاویه در اردوی راهیان نور دانش‌آموزی

تهران (پانا) - مسئول بسیج دانش‌آموزی استان زنجان از آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی بر بستر فضای مجازی در ارتباط زنده با یادمان‌های 8 سال دفاع مقدس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سفر مجازی به شلمچه و دهلاویه در اردوی راهیان نور دانش‌آموزی

اردوهای فرهنگی عقیدتی راهیان نور دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه پرورشی در آموزش و پرورش است که به دلیل گستره وسیع مخاطبانش از گروه‌های سنی و طیف‌های فکری مختلف هواره تحت توجه خاص مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت کشور و با همکاری نهادهایی چون بسیج دانش‌آموزی و سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

امسال که پاندمی کووید 19 بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را تحت تاثیر قرار داده است، برگزاری این رویداد عظیم تربیتی نیز مورد بازمهندسی قرارگرفته است. استفاده از ابزارها و امکانات تبادلات دیجیتال که به عنوان بستر اصلی در ارائه آموزش‌های دوره کرونا نقش آفرینی کرده، این امکان را برای دست اندرکاران برنامه ملی راهیان نور فراهم آورده است که این فعالیت پرمخاطب را در فضای مجازی و فارغ از محدودیت‌ها و مشکلات اردوهای معمول برگزار کنند.

طی هفته اخیر، اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی بر بستر فضای مجازی با برگزاری مراسمی نمادینی در جوار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سرداران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در استان کرمان به صورت رسمی افتتاح شد. در پی آن، هر یک از استان‌ها به ارائه برنامه‌های اختصاصی اردویی خود پرداختند که علاوه بر شبکه شاد از کانال‌های تلویزیونی استانی و برخی دیگر از پیام‌رسان‌های داخلی پخش شد.

هادی توفیقی مسئول بسیج دانش‌آموزی استان زنجان در گفت‌‌وگو با پانا درباره اردوهای راهیان نور مجازی اظهار کرد: «اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی هرسال باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی آینده‌سازان کشور با حماسه‌های 8 سال دفاع مقدس و حماسه‌آفرینان آن برگزار می‌شد که امسال به دلیل مشکل اپیدمی برگزاری حضوری این اردوها میسر نبود. ولی از آنجا که این حرکت بزرگ فرهنگی تعطیل‌نشدنی است، با بررسی راهکارها و سنجش زیرساخت‌های موجود، قرار شد اردوهای راهیان نور امسال بر بستر فضای مجازی برگزار شود.»

وی افزود: «یکی از برکات برگزاری اردوها به شیوه مجازی افزایش کمی داوطلبان حضور در اردوهاست. در سال‌های گذشته حدودا 4-5 هزار نفر از استان زنجان به یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب اعزام می‌شدند که امسال با شیوه جدید این رقم به چند برابر افزایش یافته است. امسال 26 هزار نفر از دوره متوسطه اول و دوم در استان برای شرکت در اردوهای راهیان نور ثبت‌نام کردند.»

مسئول بسیج دانش‌آموزی زنجان درباره تبلیغات و اطلاع‌رسانی اردوها گفت: «به همت معاونان پرورشی مدارس و نیز کانال‌های معاونت پرورشی در شبکه شاد درباره اردوها اطلاع‌رسانی شد و سازمان صداوسیما نیز در خصوص این رویداد با آموزش و پرورش همکاری کرده است.»

توفیقی درباره برنامه‌های ویژه این استان در اردوی 3 روزه راهیان نور در فضای مجازی اظهار کرد: «یک تیم رسانه‌ای قوی شامل سعید نوری مداح اهل بیت، علی سپهری از مجریان صداوسیما و رحمان هادی‌نژاد از راویان برجسته کشور و رئیس انجمن راویان استان با اطلاع‌رسانی قبلی در منطقه اروندکنار حضور پیدا کردند و از آنجا ارتباط آنان با مخاطبان برگزار شد.»

وی افزود: «بعدازظهر همان روز برنامه زنده ای از شلمچه داشتیم و شامگاه مراسم زیارت عاشورا و مداحی را در جوار مزار شهدای شلمچه برگزار شد. همچنین نمایشگاه ویژه ای برای شهید چمران به صورت زنده از دهلاویه محل شهادت ایشان پخش شده است.»

مسئول بسیج دانش آموزی زنجان با اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها در آموزش‌های ایام کرونا گفت: «ویژه برنامه‌ای برای خانواده‌ها با موضوع فضای مجازی و آسیب‌های آن تهیه شده است که طی آن نظرات دانش آموزان نیز مطرح می‌شود.»

توفیقی با اشاره به استقبال چشمگیر دانش‌آموزان و خانواده‌ها از این رویداد مجازی فرهنگی گفت: «برای جذاب تر شدن برنامه و ترغیب به حضور در اردوها، چند مسابقه فرهنگی از صحبت‌های راویان برگزار می‌شود. همچنین یک مسابقه دلنوشته به نام «حس پروانگی» با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود که دانش‌آموزان برای شرکت در این رقابت می‌توانند آثار خود را به ادمین کانال مربوطه ارسال کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار