عادی سازی کرونا در شرایط فعلی خطرناک است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل تاکید کرد عادی سازی وضعیت کرونا در شرایط فعلی بسیار خطرناک است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
عادی سازی کرونا در شرایط فعلی خطرناک است

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد کرونای استان اظهار کرد: با عادی انگاری و کم توجهی به وضعیت شیوع ویروس کرونا احتمال ورود به پیک چهارم زیاد است و برای این شرایط شهرداران همه شهرستان ها و به تناسب آن دهیاران در روستاها در بهترین نقطه شهر و روستا به تبلیغ نحوه عمل به دستورالعمل های بهداشتی اقدام کنند.

او افزود: در حال حاضر مدیریت کرونا با همکاری کادر درمان، ستاد مقابله با کرونا، قرارگاه شهید سلیمانی و مردم به وضعیت مناسب نزدیک شده اما استان نباید با کم توجهی به وضعیت قرمز برگردد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه قرارگاه شهید سلیمانی و بسیجیان ۹۷ درصد جمعیت استان را غربال کرده اند اظهار کرد: ۹۷ درصد از جمعیت استان با مشارکت نیروهای بسیج و عوامل بهداشتی، درمانی غربالگری کرونا شده و در این مدت ۲۰ هزار مورد پیگیری تلفنی نیز در خصوص آگاهی بخشی به افراد پرخطر انجام گرفته است.

بهنام جو ادامه داد: مردم فهیم استان در همه حال با مسوولان همکاری می کنند و باید پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها بخوبی برای مردم اطلاع رسانی شود.

او تصریح کرد: اگر برای مردم خوب اطلاع رسانی شود بطور یقین این قشر برای پیشگیری از مبتلا به کرونا و حفظ جان عزیزان خود با ستاد مقابله با کرونا همکاری خواهند کرد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: با تبلیغات به موقع در تلویزیون شهری در سطح شهر، بنرهای نصب شده، صدا و سیما، رسانه های مکتوب و شبکه های اجتماعی می توانیم جلوی بیشتر خسارات ناشی از این ویروس منحوس را بگیریم.

بهنام جو گفت: در آستانه عید نوروز حضور مردم در بازار برای خرید افزایش می یابد و در این ایام محدودیت ها و دستورالعمل های جدید کرونا در سطح شهر اطلاع رسانی می شود.

او گفت: ۱۶۰ نفر در تخت های ویژه کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند باید تمام تلاش خود را بکار گیریم که این میزان نه تنها افزایش نیابد بلکه تا عید نوروز کاهش پیدا کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: مردم و مسوولان با رعایت تمام اصول بهداشتی و دستورالعمل ها تا پایان این ویروس تحمل کنند تا شاهد محدودیت شدید در بازار خرید و مراکز اقتصادی نشویم و از مردم انتظار داریم تا موقعیت سفید و تزریق واکسن کرونا ستاد مقابله با کرونا و کادر درمان را حمایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار