جواد انصافی در گفت‌وگو با پانا:

مردم نیاز به روحیه دارند و جای طنز در رادیو و تلویزیون خالی است

تهران (پانا) - «جواد انصافی» معروف به «عبدلی» از چهره‌های طنازی است که در اواخر دهه شصت با بازی در نمایش «عبدلی و میرزا» محبوبیت زیادی در بین خانواده‌های ایرانی پیدا کرد. انصافی که یکی از اساتید سیاه‌بازی در ایران است و ازجمله تخصص‌های او نمایش‌های روحوضی است معتقد است این روزها و در شرایط کرونا مردم ایران نیازمند یک حال خوب هستند و برنامه‌های طنز رادیو و تلویزیون باید خیلی بیشتر از قبل باشد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم نیاز به روحیه دارند و جای طنز در رادیو و تلویزیون خالی است

«جواد انصافی»، بازیگر طنز تئاتر و رادیو با اشاره به اینکه ده سالی است که مایل نیست هیچ بازی جدی داشته باشد،گفت: «به نظر من لازمه تمام برنامه‌ها طنز است. مخصوصاً در رادیو و تلویزیون خیلی بیش از این‌ها باید طنز وجود داشته باشد زیرا نه‌تنها الآن که حتی در زمان جنگ هم همین بود زیرا گمان‌مان این بود که همین طنزها و شوخی‌هاست که به مردم روحیه می‌دهد و باعث انبساط خاطرشان می‌شود. در دوران جنگ بسیار فعالیت داشتم و الآن هم هدفم همین است. صراحتاً در ده سال گذشته اعلام کردم هیچ کار جدی انجام نمی‌دهم و فقط فعالیت طنز دارم زیرا لازمه روحیه دادن به مردم همین است و مردم هم در این شرایط نیاز به یک حال خوب دارند.»

در حال نوشتن کتابی درباره طنازان ایران هستم
جواد انصافی با مرور فعالیت‌هایی که اکنون در دست اقدام دارد،افزود: «هر هفته کوی نشاط را از رادیو ایران دارم و برای نوروز دو کارنمایشی دارم که انشاله کرونا کم شود، اجرای صحنه‌ای می‌رویم. همچنین نوشتن و انتشار کتاب‌هایم را ادامه می‌دهم. تعداد هفت کتاب نوشته‌ام که برخی از آن‌ها شامل «آیین‌های مختلف نوروز» و «چهارشنبه‌سوری» و «شب یلدا» و «نمایش‌های زنانه» و «سیاه‌بازی» و همچنین کتاب دیگری دارم به نام «کسبی خوانی» که موضوع جذابی دارد. درواقع کاسبی‌های ریتمیک از بین رفته است و موضوع بسیار جذابی است که ادامه دارد. همچنین در حال نوشتن کتابی هستم راجع به طنازان ایران یعنی همه طنزپردازان ایران که کار طنز می‌کنند و سیاه‌بازی گرفته تا استندآپ کمدی تا تقلید صدا و غیره در یک کتاب جمع آوری می کنم.»

هیچ راهی به تئاتری ها برای ادامه فعالیت شان پیشنهاد نمی شود

سالن های تئاتر ما بسته است و این یکسال بچه های تئاتر هرچه پس انداز داشتند، خوردند و دیگر نمی دانند چه کنند. تنها کسانیکه ماشین دارند درحال مسافرکشی هستند و بقیه هم که هیچ


جواد انصافی درباره شرایط این روزهای تئاتر در ایام کرونا اظهار کرد: «در این شرایط کرونا، بدترین گروه شغلی را بچه های تئاتر دارند زیرا همه کسب و کار و فعالیت هنری شان خوابیده است و هیچ راهی برای شان پیشنهاد نشده است. بچه های رادیو، تلویزیون و سینما کم و بیش شروع کرده اند و متاسفانه همچنان سالن های تئاتر ما بسته است و این یکسال بچه های تئاتر هرچه پس انداز داشتند، خوردند و دیگر نمی دانند چه کنند. تنها کسانیکه ماشین دارند درحال مسافرکشی هستند و بقیه هم که هیچ.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار