مدیر رادیو ایران در گفتگو با پانا:

3500 همکار در سطح کشور به نام «ایران یاران» داریم

تهران (پانا) - «محمدجعفر محمد زاده »با اشاره به همکاری 3500 نفر در سطح کشوربرای ساخت برنامه های رادیو ایران گفت ازآنجایی‌که عمده مخاطبین برنامه‌های رادیویی کسانی هستند که سوار ماشین هستند و رادیو گوش می‌دهند باید تلاش کرد با توصیه‌های اثرگذار مردم را تشویق به در خانه ماندن کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
3500 همکار در سطح کشور به نام «ایران یاران» داریم

کمتر کسی است که در ایران زندگی کرده باشد و برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» را نشنیده باشد. برنامه محبوب ایرانی‌ها در دهه 50 تا 70 از شبکه رادیویی ایران پخش می‌شد و البته همچنان با شکل و شمایلی دیگر ادامه دارد. «رادیو ایران» از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین و پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی کشور است که از همان زمان راه‌اندازی رادیو در ایران بانام قدیمی «رادیو تهران» فعالیت می‌کند و بعد به نام رادیو ایران تغییر نام می‌دهد. پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران این رادیو برای مدت زیادی به شبکه سراسر صدای جمهوری اسلامی ایران تغییر نام داد؛ اما در سال ۱۳۸۳ این رادیو دوباره به همان نام قدیمی خود خوانده شد. در آبان ۱۳۹۵ پخش این شبکه رادیویی به همراه شبکه‌های رادیویی آوا، قرآن، جوان و معارف به‌صورت رادیو نما (رادیو تصویری) آغاز شد.

برای ساخت برنامه‌ها جلسات اندیشه ورزی داریم
مدیر رادیو ایران درباره ایده‌های اولیه ساخت برنامه در این شبکه رادیویی گفت: «همه رادیویی‌ها یک شورای طرح و برنامه‌ای دارند که در آن تصمیم می‌گیرند و برنامه‌ریزی می‌کنند که چه برنامه‌هایی ساخته شود اما در رادیو ایران علاوه بر شورای طرح و برنامه، جلسات اندیشه ورزی با افرادی داریم که مخاطب حرفه‌ای هستند و کارشناس‌اند و در این حوزه می‌توانند کمک کنند. بالاخره ما یک ذهنیت فعال و به‌روزی داریم. ممکن است یک رادیویی درواقع رادیوی تخصصی باشد و مخاطب به‌محض اینکه باز می‌کند از آن رادیو برنامه‌های مشخصی در حوزه سلامت یا ورزش یا اقتصاد می‌خواهد اما «رادیو ایران» یک رادیوی ملی است که همه شهروندان از هر طیفی با هر سلیقه‌ای گوش می‌دهند.»

وی افزود: «سه هزار و پانصد همکار در سطح کشور به نام «ایران یاران» داریم که این‌ها برای ما برنامه‌سازی می‌کنند و صدای شان منعکس می‌شود. صدای اقوام و مذاهب مختلف و صدای نقاط مختلف کشور در رادیو ایران باید شنیده شود و تلاشمان این است که بتوانیم مخاطب را راضی نگه‌داریم.»

سه هزار و پانصد همکار در سطح کشور به نام «ایران یاران» داریم که این‌ها برای ما برنامه‌سازی می‌کنند و صدای شان منعکس می‌شود. صدای اقوام و مذاهب مختلف و صدای نقاط مختلف کشور در رادیو ایران باید شنیده شود و تلاشمان این است که بتوانیم مخاطب را راضی نگه‌داریم

تابع سیاست‌های ستاد کرونا هستیم
«محمدجعفر محمد زاده»، مدیر رادیو ایران در ارتباط با دغدغه رادیو ایران برای ساخت برنامه‌های آموزشی و سرگرم‌کننده در شرایط کرونا اظهار کرد: «رادیو ایران رسانه و صدای ملی است و متعلق به‌تمامی مردم ایران است و پوشش سراسری دارد پس توقعی که از این رسانه وجود دارد یک انتظار و توقع ویژه است. ما تلاشمان در این شرایط این است که از جان مردم و ازجمله کارکنان رادیو حفاظت کنیم. ما هم از خودمان چیزی نداریم و تابع سیاست‌هایی هستیم که ستاد کرونا اعلام می‌کند؛ اعم از اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع و پیشرفت‌های پیشگیرانه بهداشتی و اطلاع‌رسانی به‌موقع و صحیح آن تلاش می‌کنیم. همچنین در کنار این موضوع، تمام تلاشمان این است که از مجموعه رادیو که یک مجموعه گسترده است هم مراقبت کنیم تا کسی آسیبی نبیند. رادیو ایران تاکنون در پویش‌هایی مانند «پویش‌های آیین مهربانی، تعاون و همدلی» تلاش کردیم تا مردم این شرایط را به‌خوبی و با همزیستی پشت سر بگذارند. از سال قبل این برنامه آغاز شد و مخاطب هم به ما اعتماد دارد و پیام‌هایی هم که بیان می‌کنیم برای مخاطب خوشایند بوده و بازخورد خوبی گرفتیم.»


تمرکز برنامه‌های نورورزی مان تشویق مردم برای ماندن در خانه است
مدیر رادیو ایران با اشاره به اینکه عمده رویکردهای برنامه‌های رادیو ایران توصیه به مردم برای ماندن در خانه است،گفت: «سال گذشته هم با همین موضوع درگیر بودیم و توصیه ما در خانه ماندن بود. ازآنجایی‌که بخشی از مخاطبین ما در ماشین هستند و در حال رانندگی هستند، قاعدتاً برنامه‌های اختصاصی‌تری در نظر گرفته‌ایم. برای مثال برنامه «تاکسی ایرانشهر» را داریم که از داخل یک تاکسی برنامه تولید و پخش می‌شود؛ یعنی ما متوجه شدیم بخشی از مخاطبین ما در تاکسی و ماشین هستند و در برنامه‌های صبحگاهی و عصرگاهی‌مان توجه داریم که چون در زمان پرمخاطب قرار داریم حتماً در برنامه‌هایمان توصیه به خانه ماندن باشد. امسال هم برنامه‌های نوروزی‌مان علاوه بر اینکه توجه به ایجاد اوقات فراغت دارد، سعی می‌کنیم تشویق کنیم مردم در خانه بمانند و آن‌هایی که به‌ضرورت کارشان مثل راننده‌ها بیرون هستند آن‌ها هم شرایط مطلوبی برای کنار آمدن با این شرایط داشته باشند.»


ویژه‌برنامه نوروزی شبکه رادیویی ایران
«محمدجعفر محمد زاده» درباره برنامه‌هایی که برای ایام نوروز در رادیو ایران پخش خواهد شد، اظهار کرد: «یکی از برنامه‌های ویژه عید امسال برنامه «نوروز و لبخند» است که قرار است هرروز از رادیو ایران پخش شود. همچنین گروه «صبح جمعه» رادیو ایران هم هر هفته برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است و از روز اول فروردین، هرروز برنامه اجرا می‌کنند. همچنین یک برنامه اجتماعی عصرگاهی داریم که سال گذشته نامش «فرش بنفشه» بود و امسال هنوز اسمی را نهایی نکرده‌ایم اما در دست آماده بر ای پخش در نوروز است. نوروز عموماً زمانی برای تفریح و استراحت است اما با توجه به شرایطی که امسال داریم همه هدفمان توصیه به در خانه ماندن است و اگر ما خانواده رادیویی‌ها در آن زمان در محل کارمان حاضر هستیم برای این است که به مردم در خانه خوش بگذرد و این وظیفه ماست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار