برگزاری نشست مشترک مجازی مجلس و شورای دانش آموزی در منطقه ۱۶

مجلس دانش آموزی، تمرینی برای ورود به فضای واقعی تر است

تهران( پانا ) - مصطفی سلیم خانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 16 ضمن اهمیت تشکیل مجلس و شورای دانش آموزی، خاستگاه واقعی دموکراسی را ایران اسلامی و دین اسلام دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۲۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی، تمرینی برای ورود به فضای واقعی تر است

نشست مشترک مجلس و شورای دانش آموزی، با حضور مصطفی سلیم خانی معاون پرورشی و تربیت بدنی، ملیحه مزینانی کارشناس امور فرهنگی و هنری، صمد مهاجری مسئول سازمان دانش آموزی و کارشناس اردوها، حسین ربیع پور مامور به سازمان دانش آموزی و خبرنگار پانا و اعضای مجلس و شورای دانش آموزی منطقه 16 در بستر مجازی سامانه شاد، در دفتر معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه برگزار شد.

مصطفی سلیم خانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 16 در نشست مجازی مشترک مجلس و شورای دانش آموزی در بستر مجازی سامانه شاد، ضمن تبریک انتخاب دانش آموزان منتخب گفت: اعضای مجلس و شورای دانش آموزی، نمایندگان حدود 50 هزار دانش آموز منطقه 16 هستند. این برای شما افتخار و برای ما یک فرصت است؛ تا بتوانیم از طرح ها و ابتکارات شما در عرصه های مختلف آموزشی بهره مند شویم.

سلیم خانی با بیان این که انقلاب اسلامی، این اختیار و فرصت را به ما داد تا تمرین واقعی دموکراسی را انجام دهیم افزود: اصل و اساس و خاستگاه واقعی دموکراسی، ایران اسلامی و دین اسلام است. دین اسلام به عنوان یک دین پیشرو، نقش سطوح جامعه را در حکومت بسیار مهم می داند و راه های ابراز نظرات مردم در حکومت داری را مورد تاکید قرار می دهد و آن را مهم می شمارد. در بحث حکومت اسلامی بحث مشروعیت و مقبولیت داریم؛ تا مقبولیت نباشد حکومتی تشکیل نمی شود. مجلس دانش آموزی یک نهاد برآمده از دین اسلام است و ما باید به آن افتخار کنیم. حضور و ایفای نقش شما یعنی اینکه، یک کار اسلامی می خواهد شکل بگیرد.

مصطفی سلیم خانی همچنین تصریح کرد: شما اعضای مجلس و شورای دانش آموزی بزرگ هستید و ما این بزرگی را متوجه هستیم. شما در حقیقت، تمرینی جهت ورود به عرصه های واقعی تر و فضای گسترده تر انجام می دهید. یکی از وظایف شما این است؛ دغدغه ها و نیازهای واقعی دانش آموزان را شناسایی و پیگیری کنید و به گوش مسئولین برسانید.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 16 ضمن تاکید این جمله، جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم بیان کرد: شما باید ببینید که طرح هایتان در سطح کشور چه جایگاهی دارد و بعد در سطح منطقه به صورت کلان اجرا کنید. اسم شما برای ما آشنا است. ان شاء الله در سال های آتی، شاهد حضورتان در حیطه کاری مختلف و شغل های خوب و مهم در سطح کلان جامعه باشیم و شما هم یادتان باشد که کارتان را از مجلس و شورای دانش آموزی شروع کردید.

همچنین در این نشست ملیحه مزینانی، کارشناس امور فرهنگی و هنری منطقه ضمن بیان این که امسال مجلس و شورای دانش آموزی مشترکا برگزار شد؛ گفت: ما امسال یک انتخاب موازی داشتیم. با تشکیل کارگروه های پنجگانه« ورزش و سلامت، علمی و ورزشی، اخلاقی و تربیتی، فرهنگی اجتماعی و هنری و ارتباطات و فن آوری» از شما انتظار می رود تا فعالیت های گسترده تری انجام دهید. در مجلس دانش آموزی 25 دختر و 25 پسر عضو هستند. آن ها نیز باید با نظارت رئیس گروه، که به عنوان نماینده در جلسات خاص حضور می یابند؛ نظرات اعضا و گروه ها را به اطلاع مسئولین جهت پیگیری برسانند.

مزینانی افزود: رؤسای مجلس دانش آموزی باید در باشگاه مهارت فعال باشند. افراد صاحب مهارت را شناسایی کنند و با کشف مهارت پنجگانه دانش آموزان، آن ها را به سازمان دانش آموزی معرفی کنند. در ضمن اعضا می توانند در دو گروه جداگانه به نام گروه گلبانگ دانش برای دختران و اندیشه ورزان برای پسران، مناظره ای را ترتیب دهند تا بعدا در صورت موفقیت به سطوح استانی و کشوری راه یابند. همچنین دانش آموزان با تهیه کلیپ فن بیان و ارسال آن به سازمان دانش آموزی می توانند در کرسی آزاداندیشی شرکت کنند.

در پایان این نشست صمد مهاجری؛ مدیر سازمان دانش آموزی، از منتخبان منطقه خواست تا با تنظیم طرح هایی در مجلس دانش آموزی و کارگروه های تخصصی خودشان، در مورد مشکلات و مقررات تحصیلی، برنامه ها و فوق برنامه ها بحث و گفتگوی مستمر داشته باشند. در مسائل علمی و آموزشی، اخلاقی و تربیتی، ورزشی و سلامت، فرهنگی و هنری و ارتباطات و فن آوری تبادل نظر کنند؛ طرح ها، ایده ها و تولیدات خودشان را به سازمان دانش آموزی منطقه جهت پیگیری ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار