اهدای 15 هزار تبلت از سوی همکلاسی‌های مهربان مازندرانی

تهران (پانا) - در راستای تربیت نسل تمدن ساز، بسیج دانش‌آموزی استان مازندران در پویش همکلاسی مهربان و نذر هوشمند بیش از 15 هزار تبلت با همکاری دیگر دستگاه‌ها تهیه کرد و با استفاده از شبکه¬سازی که درسال گذشته در استان شکل گرفته بود، با نقش محوری دانش‌آموزان برای شناسایی دانش‌آموزان محروم در مناطق کم برخوردار اقدام کرد و در برنامه ای نمادین با حضور مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور مراسم اهدای این تبلت‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اهدای 15 هزار تبلت از سوی همکلاسی‌های مهربان مازندرانی

به گزارش روابط عمومی بسیج دانش‌آموزی، در انجام این مأموریت ملاک فراوانی و بزرگی کارها نیست، بلکه اصل این است که دانش­ آموزان متصدی انجام کارها باشند تا در طی انجام این فعالیت ­ها تربیت شوند و رشد کنند. همان طور که در آیه­ 46 از سوره­ ی مبارکه­ سبأ «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثْنىَ‏ وَ فُرَادَى...» دانش آموزان یاد بگیردند برای رضای خدا و کمک به مردم قیام کنند، فلذا این میدان­ های جهادی و کمک ­های مؤمنانه میدان بزرگی برای تربیت دانش ­آموزان ماست تا روحیه­ جهادی و کمک به هم­نوع در آنها تقویت شود و نگاه خدمت به خلق در آنها به روز شود.

جعفری ضمن تبریک ایام ­الله دهه­ مبارک فجر در خصوص برنامه ­های جهادی انجام شده در عرصه­ بسیج دانش آموزی در سال 99 کرونایی گفت: با توجه به مکانیزمی که به خاطر وجود شرایط کرونایی در جامعه به وجود آمد برنامه ­های متنوع جهادی را در دستور کار قرار دادیم. با شروع فضای کرونایی در کشور آئین­ نامه جهادی بلافاصله تصویب شد. با توجه به شبکه­ سازی که در سال گذشته در بسیج دانش­ آموزی شکل گرفته بود؛ قرارگاه­ های پدافندی خودمان را در شهرستان­ های استان با محوریت مجامع علوی و فاطمی راه­ اندازی کردیم، حتی فرماندهان قرارگاه­ های شهرستانی و استانی را مسئولین مجامع گذاشتیم و از خود دانش ­آموزان ایده خواستیم و روی ایده­ های آنان کار و برنامه­ ریزی کردیم. به لطف خدا 17 کارگاه حرف ه­ای و صنعتی تولید ماسک سامان­دهی شد و بیش از 60 کارگاه خانگی در ابتدای امر راه­ اندازی شد. در بحث تولید ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده در شهرستان­های استان کارهای خوبی انجام گرفت که مجموع این راه ­آورد چیزی بالغ بر 200000 تولیدات تقدیم مردم عزیز شهرستان و خاصه دانش ­آموزان آسیب ­دیده و محروم شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان مازندران افزود: در بحث معیشتی بعد از شناسایی دانش ­آموزان محروم بیش از 2000 بسته معیشتی برای حفظ کرامت دانش­ آموزان محروم توسط مدیران مدارس به آنها تحویل داده شد.

جعفری در بحث پویش همکلاسی مهربان و نذر هوشمند گفت: در استان مازندران با هماهنگی تشکل ­های دانش آموزی و همکاری ویژه و شایسته­ مدیر کل آموزش و پرورش استان و معاونت پرورشی 15000 تبلت تقدیم دانش­ آموزان شد. بیش از 10000 بسته لوازم ­التحریر ایرانی اسلامی به دانش ­آموزان کم ­برخوردار اهدا شد. در ایام زمستان نیز بیش از 1000 بسته پوشاک گرم از قبیل کاپشن و لباس گرم تقدیم دانش ­آموزان مناطق محروم و کم­ برخوردار شد. اراده­ همگانی و پای کار آمدن همه­ دستگاه ­ها که در این موضوع لحاظ شد؛ این حرکت ارزشمند را به یک اتفاق قرارگاهی ویژه در استان مازندران مبدل کرد.

وی افزود: در برنامه­ ای نمادین با حضور مجتبی باستان ریاست سازمان بسیج دانش ­آموزی کشور آئین اهدای تبلت ­ها برگزار شد.

جعفری در ادامه گفت: نکته­ کلیدی و مهم تمامی این حرکت­های جهادی فارق از بزرگی، اعداد و ارقام این است که در تمامی این فرآیندها و اتفاقات دانش ­آموزان نقش محوری و اصلی را ایفا کردند و ما کار را خاصه دست دانش آموزان دوره­ متوسطه دوم که فرماندهان واحد مجمع علوی و فاطمی ما بودند، سپردیم که بسیار فعال و با انگیزه در این میدان ورود پیدا کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش­ آموزی استان مازندران در ادامه گفت: علاوه بر برنامه ­های جهادی فرماندهان و مربیان واحد اردوی علمی جهادی را در مناطق بالادست استان که تردد معلمین در شرایط سخت بود، اجرا کردند؛ به این ترتیب که مربیان ما با حفظ پروتکل­ های بهداشتی در روزهای پنج­شنبه و جمعه در این مناطق حضور پیدا کردند و و موارد درسی و بسته­ های علمی را به دانش ­آموزانی که در آن مناطق هستند تحویل دادند و برنامه های آموزشی برای آنان گذاشتند.

جعفری بیان کرد: از همکاری و همیاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی و بنیاد مستضعفان و تمامی فرماندهان حوزه­ ها، پایگاه­ ها و دانش ­آموزانی که در اجرای طرح­ های مؤمنانه، پویش همکلاسی مهربان، نذر هوشمند و برگزاری اردوهای علمی جهادی، بسیج دانش ­آموزی استان را یاری دادند؛ کمال تشکر و سپاس را دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار