پرداخت ۵۷ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و معدنی

تهران (پانا) - بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از سهم ۴۷.۹ درصدی بخش‌های بازرگانی، صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۵۷ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و معدنی

تا پایان آذرماه امسال در مجموع ۱۲ هزار و ۱۹۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و دیگر بخش‌ها پرداخت شد.

پرداخت این میزان تسهیلات به بخش‌های مختلف، در هم‌سنجی با پارسال رشد ۹۴.۸ درصدی داشته است.

همچنین در این میان، سه هزار و ۶۲۱ هزار میلیارد ریال معادل ۲۹.۷ درصد از تسهیلات یاد شده به بخش صنعت و معدن پرداخت شد. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۰.۱ درصدی نشان می‌دهد.

علاوه براین دو هزار و ۲۱۶ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات معادل ۱۸.۲ درصد به فعالان بخش بازرگانی پرداخت شد. در مقایسه با ۹ ماهه پارسال تسهیلات پرداختی به بخش بازرگانی رشد ۸۳.۳ درصدی ثبت کرد.

برپایه این گزارش، بخش کشاورزی ۶.۹ درصد، مسکن و ساختمان ۵.۸ درصد، خدمات ۳۹.۵ درصد و سایر بخش‌های متفرقه پنج صدم درصد از تسهیلات بانکی را دریافت کردند.

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پرداخت ۵۷ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و معدنی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است که ۴۳ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال از این منابع برای تامین سرمایه در گردش این واحدها اختصاص یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار