گذشت از قصاص مادر

تهران (پانا) - زن میانسال که با همدستی دخترش در اقدامی هولناک شوهر خود را به قتل رسانده بود، پس از 9 سال با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ رهایی یافت.

کد مطلب: ۱۱۶۲۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
گذشت از قصاص مادر

به‌گزارش ایران، صبح ۲۸ خرداد سال ۹۰ جسد مردی ناشناس که داخل پتو پیچیده شده و با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود، در یکی از خیابان‌های نظام‌آباد تهران کشف شد.
در تحقیقات میدانی هویت مرد میانسال به نام هوشنگ شناسایی و مشخص شد وی راننده تاکسی بوده که همراه همسر و فرزندانش در همان منطقه زندگی می‌کرده است.

وقتی هویت مقتول شناسایی شد، تیم جنایی به سراغ خانواده وی رفتند اما کارآگاهان به محض ورود به خانه متوجه شدند فرش‌های یکی از اتاق‌ها بتازگی شسته و در حیاط پهن شده است. همین موضوع و اظهارات متناقض همسر و دختر نوجوان مقتول شک کارآگاهان را برانگیخت و آنها تحت بازجویی قرار گرفتند.

در تحقیقات اولیه همسر و دختر مقتول منکر اطلاع و نقشی در جنایت بودند اما سرانجام دختر مقتول لب به اعتراف گشود و راز قتل پدرش را برملا کرد و گفت: پدرم مرد بداخلاقی بود و با من و مادرم خیلی بدرفتاری می‌کرد. چند وقت قبل پسر جوانی به من علاقه‌مند شد و می‌خواستیم ازدواج کنیم اما وقتی پدرم فهمید روزگار من و مادرم را سیاه کرد. آنقدر اذیت‌مان کرد که نقشه قتلش را کشیدیم و سعی کردیم با مسمومیت او را به قتل برسانیم اما موفق نشدیم تا اینکه شب حادثه وقتی پدرم در حال تماشای فیلم بود، من و مادرم با چاقو او را به قتل رساندیم. درنهایت هم جسد پدرم را داخل پتو پیچیده و به کوچه منتقل کردیم.

با اعتراف دختر نوجوان، مادرش نیز به جنایت اعتراف کرد و پس از تکمیل تحقیقات پرونده این جنایت برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.
باتوجه به درخواست دو پسر و پدر و مادر مقتول برای قصاص، دادگاه کیفری حکم قصاص مادر و دختر را صادر کرد. اما با صدور رأی، دختر مقتول به حکم صادره اعتراض کرد و مدعی شد که در زمان قتل پدرش هنوز به سن قانونی نرسیده بود به همین خاطر خواهان اعاده دادرسی شد و پس از تأیید این درخواست وی دوباره محاکمه و این بار دختر نوجوان به حبس محکوم شد. با تأیید حکم در دیوان عالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد؛ اما با توجه به اینکه چند سال از این جنایت گذشته و پدر و مادر مقتول نیز از دنیا رفته بودند این بار فقط دو پسر مقتول به عنوان اولیای دم خواهان قصاص مادرشان بودند.

بدین ترتیب در حالی که 9 سال از این ماجرا گذشته بود و زن میانسال در چند قدمی چوبه دار قرار داشت سرانجام با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت اولیای دم به شرط دریافت دیه از قصاص گذشت کردند.
با گذشت اولیای دم، تلاش برای جمع‌آوری دیه از سوی نیکوکاران آغاز شد و بدین ترتیب زن میانسال بزودی در دادگاه کیفری از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار