افتتاح نخستین خانه کبدی دانش‌آموزی کشور در«زهک»

زاهدان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد نخستین خانه کبدی دانش آموزی کشور در محل سالن ورزشی دهستان خمک از توابع شهرستان زهک مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

کد مطلب: ۱۱۶۲۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین خانه کبدی دانش‌آموزی کشور در«زهک»

محمد الیاس انصاری نیا در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: برای احیای بازی‌های بومی و محلی استان سیستان و بلوچستان در میان نسل جدید خانه کبدی دانش آموزی در شهرستان زهک افتتاح شد.
وی با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی به ویژه کبدی ریشه در اصالت و قدمت فرهنگی مردم این استان دارد، افزود: خانه کبدی زهک در زمینی به مساحت هزار و 723 مترمربع و زیربنای 456 مترمربع با اعتبار 200 میلیون تومان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.
انصاری خاطر نشان کرد: منطقه سیستان و در راس آنها شهرستان زابل با توجه به اینکه قدمت کهن و دیرینه ای دارد به عنوان منشاء بازی های بومی و محلی متنوع شناخته می شود و حتی به عنوان محل اصلی پیدایش برخی از بازی‌ها در کشور نیز مطرح است.
وی ادامه داد: کبدی یکی از بازی های بومی و محلی منطقه سیستان به شمار می رود که با هدف تقویت همکاری، سرعت و عکس العمل و نمایش قدرت افراد انجام می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به رونق بازی‌های دیجیتال و رایانه‌ای در میان نوجوانان و جوانان اختصاص مکانی برای آموزش بازی‌های بومی و محلی لازم و ضروری است که خانه کبدی زهک نیز با همین هدف احداث شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار