امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا

علی کفاشیان پدرخوانده فوتبال ایران نیست؛ قبیله بازی‌ها رئیس جدید فدراسیون فوتبال را تعیین می‌کند

تهران (پانا) - مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران معتقد است رسیدن صندلی ریاست فدراسیون فوتبال به هر کدام از نامزدها تغییری در وضعیت فوتبال ایران ایجاد نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
علی کفاشیان پدرخوانده فوتبال ایران نیست؛ قبیله بازی‌ها رئیس جدید فدراسیون فوتبال را تعیین می‌کند

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: «واقعیت این است که من اصلاً امیدی به بهبودی وضع فوتبال ندارم و هر کسی هم به ‌عنوان رئیس جدید برای این فدراسیون انتخاب شود فکر نمی‌کنم کارایی چندانی برای فوتبال ما داشته باشد، افرادی که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند افرادی هستند که پیش از این عملکرد آن‌ها را دیده‌ایم و ضمن اینکه این افراد باید دارای شاخصه‌ای باشند که من این موضوع را در هیچ یک از نامزدها نمی‌بینم و به همین خاطر اعتقاد دارم هر یک از این چهار نفر در انتخابات پیروز شود، تأثیری در روند فوتبال ما ندارد، شاید جو کمی آرام شود اما مشکلات همچنان بر قوت خود باقی می‌ماند‌.»

وی در مورد اظهار نظر سردار مصطفی آجورلو درباره دخالت دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت:« واقعیت این است که دخالت کردن دولت‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال یک موضوع عادی شده است اما مسئله اینجاست که مسئولان ما این کار را بلد نیستند. در همه جای دنیا دخالت دولت و حتی مهندسی و لابی می‌کنند تا گزینه مورد نظر خود رأی بیاورد اما طوری رفتار نمی‌کنند که فیفا به این موضوع حساس شود.»

واعظ آشتیانی تأکید کرد: «شما الآن فکر می‌کنید دولت‌هایی مثل عربستان، بحرین یا کویت در انتخابات فدراسیون فوتبال کشورشان دخالت نمی‌کنند؟! مسلماً این کار را می‌کنند چون فدراسیون بک نهاد مردمی است اما تفاوت اصلی آن‌ها با کشور ما این است که این کشورها از یک گزینه مدبر و مدیر حمایت می‌کنند اما در کشور ما از گزینه‌هایی که امتحان خود را پس داده و رد شدند، حمایت می‌کنند.»

وی ادامه داد: «اگر الآن کیومرث هاشمی گفته می‌شود گزینه دولت است به این خاطر است که او در انتخابات کمیته ملی المپبک به نفع صالحی امیری کنار رفت و همان زمان هم وزیر ورزش و جوانان گفت از ظرفیت او در ورزش استفاده می‌کنیم اما این اتفاق نیفتاد، الآن فکر می‌کنم زمان آن رسیده است.»

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری به دخالت برخی افراد روی انتخابات اشاره کرد و گفت: «متأسفانه برخی دیگر هم روی آرای انتخابات تأثیر می‌گذارند،البته من علی کفاشیان را در حدی نمی‌بینم که پدرخواننده فوتبال ایران باشد اما او هم به همین شیوه به فوتبال آمد. او در شرایطی به فوتبال ایران آمد که دیگر چاره‌ای وجود نداشت. این روند تقریباً همیشگی است و هیچ برخوردی با آن صورت نمی‌گیرد.»

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در پایان در پاسخ به این سؤال که شانس کدام یک از نامزدها بیشتر است، عنوان کرد: «به نظرم علی کریمی رأی نمی‌آورد البته اگر این اتفاق رخ بدهد یک مسئله خارق‌العاده‌ای است. سردار آجرلو هم از قبل در فوتبال بوده و سابقه مدیریت داشته اما نمی‌دانم با چه برنامه‌ای قرار است روی کار بیاید. کیومرث هاشمی هم که قبلاً در ورزش و فوتبال بوده و امتحان خود را پس داده است، او مگر چه کارنامه مثبتی داشته که بخواهد دوباره رئیس فدراسیون شود، بنابراین کار مجمع برای انتخاب یک فرد منطقی بسیار سخت است و به نظرم دوباره همان بازی‌ها و قبیله‌بازی‌ها در رای‌گیری تاثیر دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار