شیراز و ۲۳ شهرستان فارس در وضعیت زرد کرونایی هستند

شیراز (پانا) - به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون،۶۱۰هزار و ۶۲۰ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۰ هزار و ۸۹۵ نفر بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
شیراز و ۲۳ شهرستان فارس در وضعیت زرد کرونایی هستند

سید روح اله حسینی ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۳ هزار و‌۳۴۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۹۷۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۲ هزار و۸۷۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۶۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های مراقبت های ویژه خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت می کنند.
حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری در روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در استان فارس را سه هزار و ۱۸۹ نفر اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه از بهبودی ۱۶۵ هزار و ۶۳۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.
اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان بر اساس رنگ‌بندی
او با اعلام آخرین وضعیت کرونا در فارس بر اساس رنگ بندی اپلیکیشن «ماسک» عنوان کرد: شهرستان های اقلید، مرودشت، سپیدان، رستم، خرامه، سروستان، کوار، فراشبند، فیروزآباد، مُهر، خُنج و گراش در وضعیت آبی قرار دارند و‌سایر شهرستان های استان فارس به رنگ‌زرد کرونایی در آمده‌اند.
حسینی با این هشدار که حضور در میهمانی‌ها و تجمعات به ویژه در روزهای تعطیل و همچنین رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی موجب افزایش این بیماری شده است، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم از خود، خانواده و اطرافیان در مقابل این ویروس خطرناک محافظت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار