ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت از اواخر هفته سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا یکشنبه (۲۴ تا ۲۶ بهمن) جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود. از این‌رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه (۲۶ بهمن) در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر وزش باد شدید به صورت موقت و بارش پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن) در غرب و شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) نیز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و رعد و برق خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش برف و در ایلام و خوزستان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: باتوجه به روند افزایش نسبی دما تا روز سه‌شنبه، در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی البرز ذوب برف و رخداد بهمن دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ بهمن) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد ازظهر وزش باد و با حداقل دمای هشت و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲۶ بهمن) نیز صاف، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و با حداقل دمای هفت و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار