امیری: باید با توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهوری برخورد شود

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تاکید کرد توهین به رئیس‌جمهوری تنها چند روز پس از سخنان رهبری مبنی بر رعایت اخلاق و ادب در واقع نافرمانی از فرمایشات ایشان است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
امیری: باید با توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهوری برخورد شود

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری درباره توهین به رئیس‌جمهوری در جریان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن که به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: روز ۲۲ بهمن؛ روز وحدت، همدلی، اخوت، برادری، انسجام و اتحاد است و هر اقدامی که بخواهد در این روز صورت گیرد باید چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: هرگاه این ضرورت‌ها مورد خدشه قرار گیرد؛ صداهایی که بعد از این اتفاق از هرجایی با هر عنوانی شنیده شود درست نیست و می‌شود گفت ناخواسته در مسیر خاص دشمنان قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهوری یک شخصیت حقیقی دارد و یک شخصیت حقوقی، شخصیت حقوقی رئیس‌جمهوری می‌گوید او نماینده مستقیم مردم ایران است و نماد جمهوریت نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بنابراین اهانت به رئیس‌جمهوری آن هم در روز ۲۲ بهمن اهانت به یک فرد نیست بلکه اهانت به نماینده مردمی است که حداقل ۲۴ میلیون به ایشان رای دادند و با تنفیذ حکم رهبری رئیس‌جمهوری کل ملت ایران محسوب می‌شود.

امیری با بیان این که اقدامی که در روز ۲۲ بهمن انجام شد بسیار اقدام ناپسند بود، اظهار داشت: توهین به رئیس‌جمهوری در روز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی صورت گرفت که ما از جهت ضرورت نیاز به همدلی و همراهی داریم و چنین اتفاقاتی می‌تواند پالس‌های نامناسبی را به بیرون مخابره کند و موجب سوء استفاده دشمنان ما شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت ادب و اخلاق گفت: توهین به رئیس‌جمهوری به هیچ وجه توجیه شرعی و قانونی ندارد آن هم در حالی که چند روز بیشتر از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رعایت ادب و اخلاق نگذشته است. در واقع این کار به نوعی نافرمانی نسبت به فرمایشات رهبر انقلاب محسوب می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم دستگاه‌های ذیربط هر چه سریعتر با این اقدام که به نوعی هنجارشکنی است، برخورد کنند چرا که اهانت هم به شخص حقیقی آقای روحانی است و هم اهانت به شخصیت حقوقی ایشان شده است. انشاءالله بعداز این ما شاهد این گونه اقدامات که موجبات سوء استفاده دشمنان را فراهم کند، نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار