در گفت‌وگو با پانا:

غرضی: امتیازطلب‌ها دست از سر کشور بردارند

مردم با شعار دولت‌های گذشته وداع کرده‌اند/سیاست‌های داخلی و خارجی مورد استقبال جامعه نیست/ هر دولتی به جای تکیه بر عام به خاص تکیه کند قطعاً دولتش موفق نمی‌شود/در صورت تایید شورای نگهبان نامزد انتخابات خواهم شد

تهران (پانا) - وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی تاکید کرد «توسعه باید همراه با ارزانی باشد و هر دولتی به جای تکیه بر عام به خاص تکیه کند قطعاً دولتش موفق نمی‌شود.»

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
غرضی: امتیازطلب‌ها دست از سر کشور بردارند

سیدمحمد غرضی، وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی با بیان اینکه مردم در سال 57 اسم کشور را از سلطنت مشروطه به جمهوری اسلامی تبدیل کردند، به پانا گفت: «در 40 سال گذشته متاسفانه احزاب و گروه‌ها به جای اینکه به قاعده جامعه نگاهی داشته باشند برای خودشان امتیازطلبی کردند.»

این چهره سیاسی با اشاره به اینکه فقرا کشور را اداره می‌کنند، افزود: «چپ و راست حقوق خاصه را بر حقوق عامه ترجیح دادند و امتیازات را تقسیم کردند. بارها گفته‌ام که چپ نمی‌تواند ملت نگه دارد و راست هم قادر به حفظ دولت نیست.»

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 تاکید کرد: «تا زمانی‌که جمهوریت شکل نگیرد، به جای احزاب و گروه‌ها، کار دست مردم نیافتد و طیف‌ها دیگر دست در جیب فقرا نکنند، اوضاع کشور نگران‌کننده خواهد بود.»

وی با بیان اینکه عقل اجتماعی مردم به مراتب قوی‌تر و محکم‌تر است، گفت: «الان ستاد کشور عزا گرفته که چگونه مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورد، چراکه ملت با شعار دولت‌های گذشته وداع و پشت کرده‌اند؛ بنابراین در گرفتاری‌ها مردم یکپارچه و ستاد کشور چندپارچه شده است.»

وقتی قانون اساسی نوشته می‌شد، مرحوم بهشتی به من گفتند که چه کلمه‌ای می‌تواند حقوق عموم را رعایت کند؟ در پاسخ گفتم که رجال کلمه مناسبی است. رجال فقط شامل گروه‌ها یا احزاب نمی‌شود، هرکسی که دارای عقبه اجتماعی هم باشد در جایگاه رجال قرار می‌گیرد.

غرضی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «سیاست‌های داخلی و خارجی مورد استقبال جامعه نیست. جمهوری اسلامی برای نزدیکی شرق به ایران کلی هزینه کرده کما اینکه غرب جهت جلوگیری از ایرانی مستقل هزینه می‌کند.»

این چهره سیاسی تصریح کرد: «شورای محترم نگهبان مکلف به انتخاب کاندیدا از میان رجال سیاسی است. وقتی قانون اساسی نوشته می‌شد، مرحوم بهشتی به من گفتند که چه کلمه‌ای می‌تواند حقوق عموم را رعایت کند؟ در پاسخ گفتم که رجال کلمه مناسبی است.»

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی توضیح داد: «رجال فقط شامل گروه‌ها یا احزاب نمی‌شود، هرکسی که دارای عقبه اجتماعی هم باشد در جایگاه رجال قرار می‌گیرد. عزیزانی [روسای جمهوری ایران] هم که آمدند، مأیوسانه رفتند و دوره دوم آن‌ها هم مثل جهنم شد، چون جزو رجال احزاب بودند.»

امتیاز‌طلب‌ها دست از سر کشور بردارند

وی در ادامه به یکی از تحقیقات خود درباره تورم بعضی کشورها اشاره کرد و گفت: «حدود 60 سال پیش از زمان کندی [رئیس‌جمهور اسبق آمریکا] تا به امروز مواد غذایی در این کشور تورم نداشته و تمام دولت‌ها سعی کردند تا مواد غذایی را که مایحتاج مردم است مورد آسیب قرار نگیرد. حتی مواد غذایی در کشورهایی مانند هند، بنگلادش و... هم در طول 50 سال گذشته تورم نپذیرفته است.»

غرضی با تاکید بر اینکه امتیازطلب‌ها باید دست از سر کشور بردارند، افزود: «این عزیزان [روسای‌جمهوری سابق] در گذشته جز اینکه با صداوسیما مصاحبه کرده باشند خودشان را در اختیار خبرنگاران عمومی هم قرار داده‌اند؟»

در صورت تایید شورای نگهبان نامزد انتخابات خواهم شد

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی از کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 خبر داد و گفت: «در صورت تایید شورای نگهبان نامزد انتخابات خواهم شد و همانطور که سال 92 گفتم حقوق عامه را بر حقوق خاصه ترجیح می‌دهم.»

این چهره سیاسی درباره شعار و وعده‌های برخی نامزدهای احتمالی مبنی بر پرداخت یارانه 2 میلیون و پانصد هزار تومانی در ماه نیز اظهار کرد: «یارانه‌ای که قول بدهیم و بعد از دست مردم بگیریم؟ ایران کشور بسیار ثروتمندی است، اما این ثروت برای برخی امتیاز و برای فقرا ضد امتیاز شده است.»

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی یادآور شد: «در دولت‌های گذشته گفتند که نفت را بر سر سفره‌ها می‌آوریم و حتما با تورم مبارزه می‌کنیم، اما دلار یک هزار تومانی به بیش از 20 هزار تومان رسیده است.»

غرضی در پایان تصریح کرد: «اگر گفتند یارانه بدون تورم می‌دهیم، درست است و مردم هم قبول خواهند کرد؛ توسعه باید همراه با ارزانی باشد. هر دولتی به جای تکیه بر عام به خاص تکیه کند قطعاً دولتش موفق نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار