حاجی میرزایی: ابتکار و خلاقیت معلمان در دوره جدید اهمیت مضاعفی دارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت که شیوع بیماری کرونا فرصتی جدیدی را برای تحول در نظام آموزشی فراهم کرد و در این میان ابتکار و خلاقیت معلمان از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: ابتکار و خلاقیت معلمان در دوره جدید اهمیت مضاعفی دارد

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست با معلمان منتخب استان هرمزگان افزود: نقش معلم یکی از مهمترین، تاثیرگذارترین و پایدارترین نقش های اجتماعی است که جایگاه آن در روند تغییر و تحولات باید حفظ شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تحولات علمی و توسعه دانش و همچنین تحولات سیاسی و اجتماعی بر نقش ها دخیلند و بدون تردید نقش معلم در گذر زمان عمیق تر و پیچیده تر می شود.

وی با بیان اینکه برخی از این تغییرات مانند شرایط حاکم بر شیوع بیماری کرونا، روش‌ها و اساسا نقش ها را متحول و دگرگون می‌کنند، گفت: در این مسیر فرآیندها با محدودیت ها و تغییرات جدیدی روبرو می شوند که باید متناسب با آهنگ حرکت تغییرات برنامه ها را همسان کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حضور معلمان در نقش جدید نیازمند مهارت جدید است و قطعا با مهارت های قبلی نمی توانیم به نحوه مطلوب در اداره نظام تعلیم و تربیت موفق باشیم.

به گفته حاجی میرزایی از آنجاییکه اساسا ماهیت برخی روش ها از جمله ساعت تدریس، نوع ارتباط با دانش آموزان و شیوه ها و روش ها معلمان تغییر کرده است، باید متناسب با آن با رویکردهای خلاقانه تغییر روش ها نیز صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه همه گیری بیماری کرونا روند و ساختار گذشته آموزش را متوقف کرد، افزود: این یک فرصت کم نظیری بود که قدرت انتخاب را به عنوان یکی از مهمترین فرصت ها پیش روی نظام تعلیم و تربیت قرار داد که باید از آن به بهترین نحو بهره گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: در این دوره مجال و فرصتی ایجاد شده تا انتخاب کنیم که کدام روش ها از بازدهی بالاتری برخوردار است تا انتقال آموزش به فراگیران به نحو مطلوب انجام شود.

وی تاکید کرد: نقش معلم تا امروز و این اندازه در معرض اجرا و فهم عمومی قرار نگرفته است و فرصت به وجود آمده بستر بروز و ظهور توانایی معلمان و ابتکارات آنها را در سطح وسیعی فراهم کرده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه امروزه معلمان در فرایند آموزش نقش فعالتری دارند، خاطر نشان کرد: امکان بهره گیری از تکنولوژی های مختلف آموزشی در روند آموزش شرایطی را فراهم کرده است که آموزش ها به روشی موثر به دانش آموزان و خانواده ها منتقل شود و نقش دانش آموزان در فرایند آموزش نیز فعال تر باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با قدردانی از تلاش معلمان و مدیران و همکاری موثر خانواده ها، اظهار کرد: در شرایط پیش رو، رشد و ارتقاء کمی و کیفی و آموزش متوازن همه معلمان بیشتر اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه کار یک معلم مورد ارزیابی همگانی قرار می‌گیرد، روند تعلیم و تربیت از پویایی بیشتری برخوردار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار