با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زنجان انجام شد؛

افتتاح ساختمان جدید بیمه کوثر و تجهیزات بیمارستان 554 ارتش

زنجان (پانا) - در سفر یکروزه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، چندین طرح در استان زنجان به بهره برداری رسید و جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر دفاع تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ساختمان جدید بیمه کوثر و تجهیزات بیمارستان 554 ارتش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، با قدردانی از حضور حماسی مردم در رژه خودرویی 22 بهمن گفت: تمام اقدامات استان در دو سال گذشته بر اساس نقشه راه به پیش رفته است و نمود آن افتتاح 5 طرح بزرگ اقتصادی بود که با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای افتتاح این طرح ها 7 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای 5 هزار و 361 نفر بصورت مستقم و غیر مستقیم شغل ایجاد شد.

استاندار زنجان در ادامه با قدردانی از همراهی همه مجموعه مدیران استان برای رونق تولید افزود: طی دو سال گذشته 60 واحد تولیدی با رفع موانع به چرخه تولید بازگشتند و 2000 شغل مجدد احیا شد و تمام جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی مشکلات در جوار واحدهای تولید برگزار شده است.

او به طرح های افتتاح شده در دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: 791 طرح با نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید، در حوزه بهداشت و درمان نیز طرح های بزرگی به ارزش 200 میلیارد تومان آماده افتتاح است که در آینده نزدیک و در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مهم به انجام می رسد.

وی یادآور شد: هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات اینترنت پر سرعت 155 روستا با اعتباری بالغ بر 134 میلیارد تومان وصل شد.

به گفته استاندار زنجان: کاهش کسانی که بیمه کاری می گیرند و افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری، تکمیل زنجیره فولاد و افزایش میزان صادرات استان در ماههای گذشته، از دیگر قداماتی است که در استان در سال جهش تولید و با وجود اوج تحریم ها صورت گرفت است.

مقام عالی اجرایی استان همچنین از انتقال دفاتر مالی شرکت های بزرگ که در خارج از استان بودند و مالیت آنها به زنجان تعلق نمی گرفت خبر داد و گفت: از 75 شرکت بزرگ دفاتر 53 شرکت به استان انتقال یافته و تا پایان سال 10 دفتر دیگر به زنجان منتقل می شود تا مالیات آنها در استان اخذ شود.

استاندار زنجان خواسته ای هم از وزیر دفاع و نمایندگان استان در مجلس داشت و آن هم احقاق سهم استان از طرح سازگاری با کم آبی بود.

حقیقی با بیان اینکه برای این طرح با کاهش 20 میلیون مترمکعبی برداشت از آبهای زیر زمین موافق هستیم تاکید کرد: کاهش 30 میلیون متر مکعب برداشت از آبهای سطحی برای استان قابل قبول نیست و در این زمینه عدالت رعایت نشده و باید حق استان را مطالبه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در این جلسه از حضور حماسی مردم در صحنه های حساس انقلاب همچون 22 بهمن قدردانی کرد و گفت: مدیران در چنین شرایط سخت به فکر رونق تولید و اشتغال هستند و این باعث مسرت است.

حجت الاسلام والسلمین خاتمی در ادامه تاکید کرد: باید بر اساس ظرفیتها و استعداهای منطقه ریل گذاری برای پیشرفت و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب صورت گیرد.

مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی هم در ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: سهم استان از تولید ناخالص ملی کم است و باید به این مهم توجه داشت.

او گفت: سرمایه گذاری و تامین اعتبار برای رونق بخش هایی همچون گردشگری و صنایع دستی می تواند گام مهمی برای رونق اشتغال و تولید در استان باشد.

همچنین با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تجهیزات بیمارستان 554 ارتش به ارزش نزدیک به 6 میلیارد تومان افتتاح شد.

در ادامه نیز ساختمان جدید بیمه کوثر با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی افتتاح شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این جلسه اظهار داشت: در استان زنجان اقدامات خوبی برای جهش تولید صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: 5 پروژه در ۵ شنبه های افتتاح که صورت گرفت باعث افتخار است و با سخت گیری خاصی برای افتتاح انتخاب می شود و برای اولین بار به یک استان بصورت ویژه اختصاص یافت و افتخاری برای استان زنجان است.

امیر حاتمی با بیان اینکه توانمندی های استان زنجان مورد توجه دولت است و نمود آن افتتاح های بزرگ پنجشنبه گذشته بود، ادامه داد: در روزهای شیوع کرونا و تحریم انجام چنین کارهای بزرگی قابل تقدیر است و باید از همه دلسوزان تشکر کرد.

این وزیر کابینه دولت، با تاکید بر اینکه باید زمینه سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم شود تا سرمایه گذاران ترغیب شوند، خاطر نشان کرد: در راستای جهش تولید و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب و با حمایت ها و اعتماد بخش خصوصی در استان زنجان بود که حجم بزرگی برای سرمایه گذاری فراهم شد و این امر نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به مدیران استانی است.

وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های کشور در زمینه های مختلف، تصریح داشت: یکی از مهمترین فرصتهای ما موقعیت راهبردی ایران اسلامی است که در حوزه امنیت، سیاست و اقتصاد منطقه نقش برجسته ای ایفا می کند و با اینکه دشمنان تلاش کردند این ظرفیت ها را از ما بگیرند اما نتوانستند.

امیر حاتمی افزود: اگرچه امروزه در برخی از حوزه ها مشکلات، محدودیت ها و گرفتاری های زیادی وجود دارد اما در مقابل دشمن متحدیم.

وی یادآور شد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس با وجود فشارهای حداکثری در حوزه دفاعی کشور و در نهایت محدودیت ها می دانستیم راهی جز اتکاء به توان داخلی فرزندان کشور نداریم و باید از ظرفیت های درونی خود استفاده کنیم، بعد از جنگ و با شرایط خاصی مواجه بودیم، آنهایی که شرایط را متوجه شدند

باور کردند می توانیم بر روی پای خود بایستیم و خوشبختانه امروز تمام نیازهای دفاعی کشور را تامین می کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه امروزه کسی نمی تواند متعرض استقلال دفاعی ما شود، اظهار داشت: امروز در حوزه دفاعی به استقلال رسیده ایم، خواست مردم عزیز در حوزه دفاعی ۱۰۰ درصد محقق شده و با همت جوانان کشور تمامی نیازهای دفاعی را خودمان می سازیم و در اختیار نیروهای مسلح قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی و تحریم ها باعث استقلال ایران اسلامی در همه زمینه ها خواهد شد، گفت: فشارها و تلاش دشمن برای ایجاد مشکلات، با ایستادگی مردم و تدابیر دولتمردان نتیجه ای جز رسیدن به استقلال اقتصادی نخواهد داشت.

امیر حاتمی در توصیه به مدیران استان اظهار داشت: باید برای دوران گذار به تولید توجه داشت، به موضوعات زیر ساختی ویژه توجه شود و با تشریک مساعی به نتیجه مطلوب برسیم.

وی تاکید کرد:علاوه بر آن رسیدگی و توجه به مردم باید در اولویت باشد و باید در حد توان به نحو شایسته خدمتگذار آنها باشیم و آثار فشار اقتصادی را باید مدیریت کرد و کاهش داد.

نظارت بر اجرای برنامه ها، تلاش در راستای کنترل بازار بعنوان یکی از مطالبات جدی مردم و توجه به فرامین رهبری در موضوع گام دوم انقلاب تا تبدیل به برنامه های دستگاهی و استانی شود نیز از دیگر راهبردها و توصیه های وزیر دفاع به مدیران استان در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار