سناتور ایرلندی خواستار حل و فصل سریع اختلافات آمریکا و ایران شد

تهران (پانا) - یک سناتور بلند پایه ایرلندی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر مشکلات ناشی از خروج آمریکا از برجام و اختلافات با ایران رفع شود.

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سناتور ایرلندی خواستار حل و فصل سریع اختلافات آمریکا و ایران شد

«جرارد پاتریک کراول» با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت، مایلم تا روز ملی ایران را به تمام ایرانیان صمیمانه تبریک بگویم. دعا می‌کنم که دولت جدید آمریکا دوباره با ایران تعاملات خود را از سر گرفته و همچنین سفارت ایرلند در ایران بازگشایی شود.

وی تصریح کرد که تنها از طریق تعامل، تغییر ایجاد می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران همواره با تکیه بر دیپلماسی و عمل گرایی در سیاست خارجی مسیر تعامل با جامعه جهانی را در پیش گرفته است. ایران حتی پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تحمل تحریم‌های ظالمانه دونالد ترامپ، در این توافق ماند و با کاهش برخی از تعهداتش تحت نظارت آژانس اعلام کرد که در صورت بازگشت واشنگتن به برجام و اجرای تعهدات این توافق، گام‌های برداشته شده به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

در همین حال، «جو بایدن» رئیس جمهوری امریکا که پیشتر وعده بازگشت به برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را مطرح کرده بود، به تازگی پیش‌شرط‌هایی را برای جبران سیاست‌های غلط ترامپ مطرح کرده است. او بدون در نظر گرفتن اینکه آمریکا با اعمال سیاست فشار حداکثری، ترور فرمانده سپاه قدس، ناقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بشمار می رود، اصلاح سیاست‌های خصمانه گذشته را به بازگشت جمهوری اسلامی تعهدات برجامی مشروط کرده است.

سناتو «کراول» پیشتر در گفت وگو با ایرنا، ترور سردار قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ را تروریسم دولتی از سوی ایالات متحده خوانده و گفته بود آن‌هایی که مسئول این اقدام تروریستی هستند باید محاکمه شوند و دادگاه درباره اقدامات آن‌ها قضاوت کند. وی تصریح کرد: زمانی که خارج از قوانین رفتار کنیم، پیشینه خطرناکی را ایجاد کرده و به زشتی همان‌هایی تبدیل می‌شویم که می‌خواهیم محاکمه‌شان کنیم.

جمهوری اسلامی با نشان دادن سعه صدر در برابر سیاست‌های ظالمانه آمریکا و فشار اروپا برای بازگشت به برجام، تاکید دارد که به عنوان حافظ اصلی توافق هسته‌ای، هنگامی به تعهدات خود بازخواهد گشت «که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد.

به فرموده رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای، «این سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی ایران و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار