پیام وزیر کشور در پی افتتاح شهرستان «گلشن» در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا)- عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پی افتتاح شهرستان گلشن در جنوب شرق سیستان و بلوچستان پیام صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر کشور در پی افتتاح شهرستان «گلشن» در سیستان و بلوچستان

در بخشی از این پیام که سید سعید جلالی مشاور وزیر کشور در مراسم افتتاحیه قرائت کرد، آمده است: بی تردید یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق عدالت و رفع تبعیض سرزمینی بوده است.

متن این پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

تقارن ایام پیروزی انقلاب اسلامی را با افتتاح شهرستان گلشن به مرکزیت شهر تاریخی جالق به فال نیک می‌گیریم.

انشاالله که این تقارن مقدمه‌ای برای تحقق توسعه پایدار و همه جانبه در منطقه محسوب شود. بی تردید یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق عدالت و رفع تبعیض سرزمینی بوده است.

انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که در اقصی نقاط این سرزمین به خصوص در نوار مرزی تبعیض و بی عدالتی موج می زد.نیاز های اولیه مردم همانند آب ، برق، جاده و بهداشت حداقلی جزء خواسته‌های حداکثری مردم بود.

امروزه با آنکه در برخی از نقاط دوردست هنوز مشکلاتی وجود دارد اما تحول در خدمات رسانی و ایجاد و تقویت زیر ساخت ها به صورت یک اصل در همه اجزای دولت و در سطح نهاد ها و سازمان های دولتی با مشارکت مردم روند فزاینده ای دارد.

بالابردن جایگاه ساختار فضای جغرافیایی و تقسیماتی که با هدف ارایه خدمات بهینه‌ و کمک به فرایند توسعه صورت می گیرد ؛ نمونه ای است از اهتمام دولت در جهت کاهش نابرابری ها و کمک به برنامه های توسعه منطقه ای در شرایط تحریم ظالمانه دشمنان و بیانگر عزم ملی در جهت توازن بخشی سرزمینی است.مواردی چون تبدیل بخش جالق به شهرستان و یا هر گونه تغییراتی از این سنخ، هر چند هزینه های زیادی را به دولت تحمیل می کنند، لیک بیانگر اهتمام نظام و دولت در سایه رهنمود های مقام معظم رهبری در خدمت به مناطق مرزی سیستان و بلوچستان بوده و جزو افتخارات ما در نظام و دولت است.

امیدوارم تأسیس شهرستان و ارتقای سطح ادارات تابعه، طلیعه ای برای تحول اقتصادی و اجتماعی و نقطه عطفی در تحقق آرمان های عدالت گرای نظام مقدس اسلامی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار