49 خانه هلال در استان زنجان افتتاح شد

زنجان (پانا) - سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد دهه فجر امسال 49 خانه هلال در مناطق شهری و روستایی این استان با هدف پاسخگویی به حوادث و افزایش فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
49 خانه هلال در استان زنجان افتتاح شد

به گزارش جمعیت هلال احمر استان زنجان، علی طاهری، در جمع خبرنگاران افزود: تا پایان امسال در سطح کشور پنج هزار خانه هلال افتتاح می شود که در استان زنجان نیز 250 باب از این خانه ها راه اندازی خواهد شد.
وی تاکید کرد: با افتتاح 49 خانه هلال در دهه فجر تعداد این خانه ها در استان زنجان به 162 باب افزایش یافت که مابقی آن نیز تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راه اندازی خانه های هلال در سطح کشور مورد تاکید رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور است و بهره مندی شهروندان از آموزش همگانی و کمک های اولیه در سطح روستاها موجب مدیریت درست و صحیحی از حوادث توسط این افراد در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی می شود.
طاهری اظهار کرد: مهمترین مقوله پس از راه اندازی و افتتاح خانه های هلال در جذب اعضا، آموزش های امدادی برای مقابله با حوادث در مناطق شهری و روستایی است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس جوامع محلی پس از بهره مندی از آموزش‌های همگانی امداد که توسط هلال احمر ارائه می شود، خدمات داوطلبانه بشردوستانه در زمان عادی و فعالیت های امدادی مورد نیاز در هنگام سوانح بر اساس مخاطرات جامعه محلی را انجام خواهند داد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ارائه آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک های اولیه در خانه های هلال استان منجر به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش سریع و به موقع در برابر حوادث و بحران ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر می شود.
طاهری تاکید کرد: با ارائه این آموزش ها برای گروه های سنی مختلف در خانه های هلال، جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار می دهیم و از طرفی نیز مردم می توانند در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.
وی یادآوری کرد: در حال حاضر در استان زنجان 105 خانه هلال در مراکز شهری و 57 خانه هلال دیگر نیر در مناطق روستایی داریم که بیش از 2 هزار نفر در 113 خانه هلال عضو هستند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: عضوگیری از افراد در رده های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 49 خانه هلال نیز در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار