وزیر دفاع: خواست کشور در حوزه استقلال دفاعی صد درصد محقق شده است

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌گوید امروز با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، خواست ما در حوزه استقلال دفاعی به صورت صد درصد محقق شده است و دشمن آن را بر نمی‌تابد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر دفاع: خواست کشور در حوزه استقلال دفاعی صد درصد محقق شده است

سرتیپ امیر حاتمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی استان زنجان با تبریک ایام الله دهه فجر، افزود: امروز در حوزه ساخت تجهیزات و ادوات و استقلال دفاعی کشور، هیچکس نمی تواند محدودیتی ایجاد کند و این خوشایند دشمنان نیست.

وی با تاکید بر اینکه استقلال دفاعی، شرط لازم برای استقلال سیاسی و اقتصادی است و این را ما تجربه کرده ایم، اظهار داشت: فشار و تلاش دشمنان به منظور ایجاد مشکلات برای مردم است و در این میان هیچ راه و سرنوشتی جز دستیابی به استقلال اقتصادی که به حتم منجر به رفع مشکلات و کاهش فشارها می‌شود، نیست.

امیر حاتمی با بیان اینکه ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و فخری زاده، آخرین سند جنایتکارانه تروریست ها بود، افزود: رییس جمهوری خبیث و ملعون آمریکا (ترامپ) با اعمال تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری با لجاجت غیرقابل وصف، ملت ایران را تحت فشار گذاشت و تا لحظه آخر نیز این کار ناجوانمردانه را ادامه داد.

وی از این فشارها به عنوان جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: ما با شرایطی خاص مواجه بودیم و دشمن تلاش می کرد ضربه نهایی را بزند و به همین دلیل نیز حداکثر فشارها را وارد آورده و جنایتکارانه ترین اقدامات را انجام دادند تا بلکه به مقصود و نیات شوم و پلید خود دست یابند.

امیر حاتمی، ادامه داد: طی سالهای اخیر شاهد حضور تروریست های سازمان یافته در منطقه بودیم که بخش های بزرگی از خاک سرزمین های سوریه و عراق را در اختیار گرفتند اما با تلاش جبهه مقاومت، مجبور به پذیرش شکست مفتضحانه شدند و اوج کینه و دشمنی تروریسم دولتی (آمریکا و اسرائیل غاصب) با به شهادت رساندن سردار سلیمانی، محرز شد و هرچند تلاش کردند تا آن را توجیه کنند ولی جهان آن را نپذیرفت چراکه ذره ای عقلانیت و منطق در این کار سخیف نبود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در طول چند سال اخیر، فشار حداکثری دشمنان در حوزه اقتصادی تبدبل به جنگ تمار عیار اقتصادی شد اما امروز در جایی قرار گرفتیم که با موفقیت از قله این موضوع سخت و دشوار عبور کردیم، گفت: هدف اصلی از این جنگ اقتصادی، عمدتا مردم بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر می دادند.

امیرحاتمی با بیان اینکه در طول ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شهدا و جانبازان زیادی تقدیم نظام اسلامی شده است، افزود: دشمن، می خواست با اعمال تحریم‌ها و فشار حداکثری، انتقام نهایی خود را از مردمی که شعارشان و هدفشان چیزی جز استقلال نبود، بگیرد که هرچند در این جنگ اقتصادی سخت، تلفاتی نیز به ملت وارد آمد اما در عزم و اراده و مقاومت و ایستادگی مردم هیچ خدشه و خللی وارد نشد.

وی دشمنان قصد داشتند با اعمال فشارهای حداکثری، ملت ایران را عاصی کنند تا بلکه از شعار استقلال خواهی بود دست بردارند، اظهار داشت: این مردم بودند که مورد بغض دشمنان قرار گرفتند و بدین ترتیب فشار حداکثری، مستقیما مردم را نشانه گرفته بود که با بصیرت تمام متوجه عمق توطئه و دسیسه شده و با صبر و مقاومت ویژه و ستودنی، مشکل را تحمل کردند.

امیرحاتمی با اشاره به اینکه نقشه دشمنان این بود که به هر طریق ممکن نظام جمهوری اسلامی را ساقط کرده و با حداقل موقعیت راهبردی ایران در منطقه را تضعیف کنند اما مردم ایران با بصیرت بالایی که داشتند اجازه ندادند نقشه شوم آنان رنگ حقیقت به خود گیرد.

وی با بیان اینکه امروز در اوج عبور از فشارها و شرایط کنونی هستیم، تصریح کرد: ملت ایران در مقابل دشمنان، متحد و منسجم هستند و مسوؤلان نیز تلاش دارند با فراهم کردن زمینه ها و بسترهای لازم، مشکلات را کاهش دهند.

امیر حاتمی با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس با نهایت محدودیت ها مواجه بودیم و یقین حاصل کردیم که راهی جز خوداتکایی، وجود ندارد و باید تمام ظرفیت ها را فراهم کنیم و تا آنجا کی می توانیم پیش برویم، اظهار داشت: امروز برای به کرسی نشاندن استقلال دفاعی خود، تمامی نیازهای دفاعی کشور را تامین می کنیم.

وی با تاکید براینکه به جهش تولید در کشور توجه ویژه ای شده و می شود، تصریح کرد: استان زنجان به دلیل تلاش ها و اقدمات خوب و ارزشمند در ارتباط با جهش تولید و بکارگیری بخش خصوصی در این عرصه تعیین کننده، مورد توجه قرار گرفته و تلاش استاندار زنجان در این حوزه و همچنین احساس مسوؤلیت، دلسوزی، پیگیری و نظارت در مقابله با شیوع و کنترل ویروس کرونا، ستودنی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران کشوری غنی و مملو از منابع است و به حتم این حریم های و فشارها، منجر به استقلال اقتصادی خواهد شد و تا به امروز نیز بخش اعظمی از این مسیر طی شده و در دوره گذار هستیم و عبور از این دوره نیز نیازمند الزاماتی که یکی از آنها نیز " تولید و تامین زیرساخت ها " است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار