« شام آخر» بر صحنه تئاتر انزلی

رشت (پانا) - کارگردان نمایش شام آخر در خصوص این تئاتر می گوید نمایش با درون مایه طنز و تم خانوادگی، اجتماعی است و محور اصلی آن روی دروغ و خیانت است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
« شام آخر»  بر صحنه تئاتر انزلی

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شیرین سامی بانوی هنرمند گیلانی نمایش «شام آخر» را بر صحنه تئاتر شهر ساحلی انزلی کارگردانی می کند. این نمایش ۲۳ تا ۳۰ بهمن ساعت ۶ و نیم در آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی انزلی روی صحنه می رود.

کارگردان نمایش در خصوص این اجرا گفت: نمایش با درون مایه طنز دارای تم اجتماعی و خانوادگی است و حول محور دروغ و خیانت می چرخد.

سامی با بیان این که دروغ بنیان دوستی و خانواده را سست می کند اظهار کرد: هدف من از نوشتن و اجرای این نمایشنامه توجه دادن مخاطبان به اهمیت بخشش و گذشت و پرهیز از دروغ و خیانت است.

وی خاطرنشان کرد: این دومین نمایشنامه ای است که خودم نوشته و کارگردانی می کنم. نخستین نمایشی که به نویسندگی خود کارگردانی کردم مربوط به سال ۷۸ در جشنواره غدیر بود. بعد از آن با آن که در فکر نوشتن بودم اما از نوشتن می ترسیدم تا این که دو سال پیش باز تصمیم به نمایشنامه نویسی گرفتم. کارهایم را به چند جشنواره فرستادم. «شام آخر» اولین اجرای عمومی از نمایشنامه ای است که خود نوشته ام.

وی با قدردانی از تلاشهای عاشقانه گروه خود در شرایط دشوار برای روی صحنه بردن این نمایش افزود: کار حدود ۵۰ دقیقه و در ژانر طنز و با موقعیتهای کمیک است.

بازیگران نمایش را مهسا تیزروی، رضا اسماعیلی، پویا علافی، آنا سائل، فاطمه پور رحمت و پویا کشتکار دوست تشکیل می دهند.

طراح صحنه مصطفی غلامی، طراح نور و عکاس کیومرث خوش صفت، طراح پوستر الناز جعفری، گریم اسحاق افسرده هستند و غلامزاد، رمضانی نیا، مقدم و غریب پشت صحنه کمک می کنند.

سامی تصریح کرد: اعضای گروه در شرایط سخت کرونا و سرما سر تمرین ها حاضر شدند و امیدوارم مردم استقبال کنند و کار را ببینند و لذت ببرند.

این بانوی هنرمند یادآور شد: کار تمرین را پارسال شروع کردیم، ولی با آمدن کرونا به اجبار کار را تعطیل کردیم و حتی برخی بازیگران عوض شدند اما از دو ماه پیش تمرینات فشرده داشتیم.

سامی خاطرنشان کرد: نمایش با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، با یک سوم ظرفیت سالن برگزار می شود و از تماشاگران درخواست می کنیم فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند . فروش بلیت نیز در باجه انجام می شود.

سامی با اشاره به این که طوبی رحمان نیا تهیه کنندگی این نمایش را عهده دار است تصریح کرد: من و خانم رحمان نیا همکاری خوبی را آغاز کرده ایم و بعد از این اجرا، در رشت ابتدا یک نمایشنامه خوانی و سپس اجرای صحنه ای خواهیم داشت.

سامی با بیان این که ما تئاتری ها به جز این حرفه ای نداریم و در این شرایط تئاتری ها بیکار شده و هم عشق و هم شغلشان را از دست داده اند از مردم برای تماشای این نمایش دعوت کرد.

وی در ادامه یادآور شد: از گروه تئاتر فرهنگ به سرپرستی آقای حسین زاده نیز که کار نمایش را با آنها شروع کردم به پاس کمک و راهنمایی هایشان قدردانی می کنم. ایشان حتی دعوتنامه را رد کردند و گفتند بلیت می خرم و به تماشای نمایش می آیم که از هنرمندان حمایت کنم.

این هنرمند افزود: همچنین از شورای شهر انزلی برای حمایت و دلگرمی شان از فرهاد رحمان زاده که خود هنرمند تئاتر و حامی این هنر هستند برای کمک به رفع مشکلات گرمایشی سالن اجرا و زهره زمانی رییس انجمن سینمای جوانان انزلی برای در اختیار قرار دادن مکان برای تمرین قدردانی می کنم.

طوبی رحمان نیا تهیه کننده این نمایش نیز گفت: خوشحالم که برای چندمین بار تهیه کننده نمایش می شوم. با هنر شیرین سامی آشنا هستم، او دارای دانش خوبی از تئاتر است و از قدرتهای خوب تئاتر گیلان به شمار می آید. چون به او ایمان داشتم همیشه دوست داشتم با هم کار کنیم. امیدوارم این همکاری تداوم پیدا کند. در ضمن خوشحالم که در این نمایش از بازیگران مستعدی استفاده کردند. این بازیگران جوان از آیندگان تئاتر گیلان هستند و با همت و تلاش خواهند توانست تئاتر استان را به اوج ببرند.

وی تصریح کرد: در این زمانه ای که با شیوع ویروس کرونا اتفاقات بدی در حال رخ دادن است سعی کنیم متحد باشیم. ما خانواده تئاتر و عضو این خانواده هستیم قرار نیست از بیرون انرژی های منفی وارد کنیم. تئاتر برای هنرمندان و هنردوستان مقدس و عزیز است. ما زحمت صحنه را درک کرده و خاک صحنه خورده ایم.

وی از هنرمندان و دوستداران تئاتر خواست برای همه نمایش ها که کلی تلاش برای روی صحنه بردن پشت آن است تبلیغ کنند. از همه خوبانی که در فضای مجازی از کار حمایت کنند سپاسگزاریم.

رحمان نیا اظهار کرد: خود من در کنار این تیم یاد می گیرم و هنوز هم می گویم هنرجوی بازیگری هستیم. مایلم در کنار خانم سامی و دیگر هنرمندان در بین مردم خوب انزلی یک تجربه خوب را فرابگیرم.

مهسا تیزروی بازیگر این نمایش نیز گفت: تلاش ما این است که جرقه ای در ذهن تماشاگر ایجاد کنیم تا پس از دیدن نمایش به دنبال چرایی باشد و به مسائل دقیق تر فکر کنند.

تیم اجرای نمایش «شام آخر» در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره رضا نظری هنرمند طنزپرداز برجسته گیلان که با رفتنش اندوه و فقدانی عظیم در بین علاقمندان در هنر کمدی و طنز در گیلان به جا گذاشت اعلام کرد در نخستین روز اجرا، مراسم کوچکی به یاد این هنرمند در سالن اجرا خواهد شد.

شام آخر از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی اداره ارشاد اسلامی انزلی واقع در غازیان خیابان معلم روی صحنه می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار