با عملی شدن طرح شهاب، ایران در مسیر توسعه پایدار قرار خواهد گرفت

تهران (پانا) - منشی دوم هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی معتقد است که با عملی شدن طرح مدارس شهاب، ایران در مسیر توسعه پایدار قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۲۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
با عملی شدن طرح شهاب، ایران در مسیر توسعه پایدار قرار خواهد گرفت

محمد جابر نظری؛ منشی دوم هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی در گفتگو با پانا گفت: «با عملی شدن طرح مدارس شهاب، ایران در مسیر توسعه پایدار قرار خواهد گرفت. بی شک بزرگترین و مهم ترین کاری که کشورها در راستای تامین آینده خود و همچنین پیشرفت در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی می توانند انجام بدهند استعداد یابی است.»

وی گفت: «پرورش نوجوانان برمبنای توانمندی آنها موجب پیشرفت روز افزون در فناوری های مختلف و همچنین اقتصاد دانش بنیان می شود. مدارس استعدادیابی شهاب، یکی از طرح هایی است که در این رابطه در کشور ما مطرح شده است که با عملی شدن در مسیر شناسایی و هدایت استعداد های کشور گام برمی دارد.»

منشی دوم هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی یکی از دغدغه مندان(علاقمندان) این طرح است و اجرایی شدن آن را یک انقلاب در نظام آموزشی ایران می داند. او در مورد طرح مدارس شهاب گفت: «متاسفانه ما شاهد این موضوع هستیم که بیشتر دانش آموزان خواهان رشته هایی خاص هستند. برای مثال در رشته تجربی اکثراً به دنبال پزشکی و دندانپزشکی هستند. در رشته ریاضی، غالباً دانش آموزان به دنبال مهندسی صنایع، مکانیک، برق و... می روند یا در رشته انسانی، طرفدار وکالت، قضاوت، روانشناسی و... هستند که در نهایت بقیه رشته ها خالی می مانند و افراد متخصص کمتر در آن ها پرورش می یابند. که این یکی از معضلات بزرگ جامعه ماست که با اجرایی شدن طرح شهاب، مدارس ما کاملا مهارتی می شوند. یعنی دانش آموزان بر اساس مهارت و توانمندی های خود وارد یک مدرسه می شوند و بر اساس همان مهارت پرورش پیدا می کنند. متأسفانه ما می بینیم موسسات یا مدارس مختلف به جای استعدادیابی استعداد پروری می کنند و استعدادیابی در کشور ما خیلی دست کم گرفته می شود.»

وی افزود: «طرح مدارس شهاب کاملا آماده است و قابلیت اجرایی شدن دارد به علاوه به زیرساخت های زیادی هم برای اجرا شدن احتیاج ندارد. در حال حاضر این طرح در چند استان به صورت آزمایشی تا ۶۰ درصد اجرا شده، اما عملی شدن ۱۰۰ درصدی آن نیاز به یک همکاری گسترده و همتی جمعی دارد.»

نظری در مورد اقدامات هیئت رئیسه در راستای این طرح گفت: «قطعا هیئت رئیسه در کنار دیگر اهداف خود که از دل طرح های نمایندگان بیرون می آید موضع گیری هایی در این رابطه خواهد داشت و ما پیگیری های لازم را خواهیم کرد.»

وی در پایان در مورد آینده ایران پس از عملی شدن مدارس شهاب گفت: «اگر این طرح روزی عملی بشود کشور ما در مسیر توسعه پایدار قرار خواهد گرفت و ما می توانیم شاهد رشد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه خود باشیم به این دلیل که مهارتی شدن مدارس باعث می شود افراد از سنین پایه، در مسیر هدفی که در آن استعداد دارند قرار بگیرند و زندگی هدفمندی داشته باشند و با هدفمند شدن آینده نوجوانان بر اساس توانایی ها، کشور ما آینده ای درخشان تر خواهد داشت.»

* خبرنگار دانش آموز پانا هانیه مرآتیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار