رکاب زنی دوچرخه‌سواران حامی محیط زیست در آران و وبیدگل

اصفهان(پانا) _ همایش بزرگ دوچرخه‌سواری با حضور افزون بر ۵۰۰ حامی محیط زیست در منطقه شمال اصفهان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آران و بیدگل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رکاب زنی دوچرخه‌سواران حامی محیط زیست در آران و وبیدگل

شرکت‌کنندگان در این همایش که از سوی انجمن حافظان محیط زیست آران و بیدگل و با همکاری شهرداری ناحیه یک آران و بیدگل برگزار شد، مسافت ۶ کیلومتری میدان امامزاده هلال (ع) تا بخش ورودی مرنجاب رکاب زدند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر آران و بیدگل در این همایش با تبریک چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران مدیون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند که با ایستادگی و جوانمردی خود موجب سرافرازی اسلام و نظام اسلامی شدند.

محمد صالحی با بیان اینکه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه همگانی و ضرورتی انکارناپذیر است، افزود: آران و بیدگل با دارا بودن طبیعت بکر و بی‌نظیر کویری ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری در جهان دارد که البته تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: طبیعت بکر و چشم نواز کویر باید همواره دست نخورد باقی بماند و تغییرات و تعرض در حاشیه و متن آن باید مورد بازنگری قرار گیرد، چرا که ممکن است از توسعه صنعت پاک گردشگری جلوگیری و محیط‌زیست را نابود کند.

به گفته وی، محیط زیست و منابع طبیعی آران و بیدگل میراثی از گذشتگان است که باید با مراقبت و نگهداری به عنوان امانت به آیندگان واگذار شود.

عضو انجمن حافظان محیط زیست و گردشگری آران‌ و بیدگل نیز با یادآوری اصل پنجاهم قانون اساسی مبنی بر لزوم حفظ محیط زیست گفت: این مهم در شرایط کنونی کشور باید جدی گرفته شود، چراکه غفلت از آن آثار مخربی برجا خواهد گذاشت.

محسن سلطان‌محمدی افزود: توسعه و استقرار صنایع در آران و بیدگل باید مورد بازبینی قرار گیرد، چرا که طبیعت و محیط‌زیست کویری این شهرستان ظرفیت استقرار صنایع آلاینده ندارد.

وی اضافه کرد کرد: باید برای استقرار صنایع جدید در آران و بیدگل، اقلیم کویری و جدی بودن بحران کم‌آبی و خشکسالی این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

در این همایش ۴۲ هدیه به مناسبت چهل ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دوچرخه‌سواران شرکت‌کننده اهدا شد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

آران و بیدگل با افزون بر ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار