مقامات وزارت بهداشت روسیه از ایران به دلیل استفاده از واکسن اسپوتنیک قدردانی کردند

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه همکاری در زمینه های سلامت با ایران برای آنها افتخار بزرگی است، عنوان کرد پیشنهاد می شود توافقنامه ای بین وزارت خانه های بهداشت و سپس در بالاترین سطح بین دولت های دو کشور به امضا برسد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مقامات وزارت بهداشت روسیه از ایران به دلیل استفاده از واکسن اسپوتنیک قدردانی کردند

به گزارش ایرنا از مسکو، الکساندرا دروونوا، امروز در نشستی با هیات وزارت بهداشت ایران به سرپرستی محمدرضا شانه ساز که در مسکو بسر می برد، بیان کرد: با توجه به افزایش سطح همکاریهای وزارت بهداشت دو کشور لازم است موافقت نامه ای در سطح دولتی امضا شود و در ابتدا پیش نویس این موافقت نامه را در آینده نزدیک برای موافقت طرف ایرانی ارسال می کنیم.

وی تاکید کرد: شایسته است در چارچوب گروه کاری تماس ها بین دو طرف برقرار و در حال حاضر ارتباطات به صورت وبیناری برگزار شود.

مقام بهداشتی روسیه آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ایران را تبریک گفت و افزود: از ایران به خاطر استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» قدردانی می کنیم.

درونووا اظهار کرد: امروز «واکسن اسپوتنیک وی» به غیر از روسیه در ۲۵ کشور ثبت شده است.

معاون اموربین الملل وزیر بهداشت روسیه تصریح کرد: ما همکاری های خود را برای توسعه همکاریهای پزشکی با ایران ادامه خواهیم داد.
درونووا این همکاری ها را در عرصه های پیشگیری از بیماریهای عفونی و غیرعفونی، ارائه خدمات پزشکی و آموزش و سازماندهی خدمات عنوان کرد.

محمدرضا شانه ساز، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی ایران هم با استقبال از پیشنهاد طرف روس برای ارتقا همکاری بهداشتی و درمانی و امضای توافقنامه در سطح دولتی گفت: بطور حتم دو ملت بزرگ ایران و روسیه از همکاری ها به صورت برد- برد نفع خواهند برد.
وی با بیان اینکه تجربه ایران در عرصه سیاسی و علمی در خاورمیانه بسیار خوب است، افزود: ایران می تواند هاب منطقه ای برای فروش داروهای روسیه در منطقه خاورمیانه باشد.
شانه ساز عنوان کرد: همه کشورهای منطقه می توانند از همکاریهای ایران و روسیه سود ببرند، از این رو لازم است ایران و روسیه با توجه به نقش پیشرو در منطقه در همکاریهای یاد شده اقدام کنند.

وی گفت: اگر ما با هم همکاری و تماس داشته باشیم می توانیم سیستم رصد منطقه ای برای هشداردهی ویروس کرونا و ویروس های جدید ناشی از آن را بوجود آوریم.
شانه ساز، درباره استفاده واکسن اسپوتنیک وی در ایران گفت: ما در این مورد شاهد سنگ اندازی هایی از شرکت های بین المللی برای استفاده از واکسن اسپوتنیک وی در ایران بودیم، با این وجود سازمان غذا دارو مجوز مصرف این واکسن را صادر کرد.

وی تصریح کرد : وزیر بهداشت ایران اجازه نداد منافع برخی شرکت ها مانع استفاده از واکسن روسی شود.
او گفت: برای پایان دادن به شایعات اولین کسی که واکسن دریافت کرد فرزند وزیر بود. به این ترتیب با این اقدام وزیر پیام صریح به روسیه داد که اراده ایران توسعه همکاری های درمانی با روسیه است.

دومین محموله اسپوتنیک جمعه به ایران ارسال می شود

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران هم گفت: دومین محموله اسپوتنیک وی از روسیه دریافت شده است و روز جمعه به ایران ارسال خواهد شد.

جلالی گفت: ایران اهمیت ویژه ای برای همکاری بهداشتی با روسیه قائل است و به همین دلیل هیاتی در چنین سطحی اعزام کرده است.
وی افزود: از فرصتی که کرونا ایجاد کرد می توانیم برای توسعه همکاریهای دو کشور استفاده کنیم. سفارت ایران آمادگی دارد که به تسریع همکاریها کمک کند.

همچنین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و روسیه امروز (چهارشنبه) توافقنامه همکاری‌های گسترده در زمینه بهداشت، درمان و سلامت امضا کردند.

در این نشست معاون وزیر بهداشت روسیه پیشنهاد داد که این تفاهمنامه به توافقنامه بین وزارتخانه ها تبدیل شود و سرانجام به امضای بین دولت های دو کشور برسد که با موافقت طرف ایرانی مواجه و مقرر شد دو طرف این موضوع را پیگیری کنند.

شانه ساز در راس هیاتی برای بررسی توانمندی های دارویی و تولید واکسن در روسیه و امضای تفاهم نامه همکاری از روز یکشنبه در مسکو به سر می برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار