محسن رضایی: قدرت‌ها ناچارند با ایران مذاکره برابر داشته باشند

تهران (پانا) - دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام با بیان اینکه قبل از انقلاب مقامات آمریکا، انگلیس و روسیه جلسه در ایران می‌گذاشتند و حتی از مقامات ایران دعوت نمی‌کردند که در آن مذاکرات شرکت کنند، تاکید کرد اما امروز قدرت‌ها ناچار هستند در یکطرف میز بنشینند و با ایران مذاکره برابر داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۶۲۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
محسن رضایی: قدرت‌ها ناچارند با ایران مذاکره برابر داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی در جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر قدس، با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی تبدیل به بزرگترین نهضت اسلامی شده است، ملت ایران ۴۲ سال مقاومت کردند. تمام اقشار جامعه ایران، پای این انقلاب ایستاده‌اند. ملت ایران و نظام اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته‌اند و به دستاوردهای بزرگ دیگری فکر می کنند. ملت ایران در این ۴۲ سال به چند دستاورد رسیده است که یکی از آن‌ها نظم سیاسی نوین بر پایه مردم‌سالاری است که این مردم‌سالاری سیاسی باید با مردمسالاری اقتصادی تکمیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بازگشت اقتدار از دست رفته ایران، از ثمرات و دستاوردهای انقلاب بود؛ بطوری که ارتش عراق با پشتیبانی چند کشور قدرتمند به چند استان مرزی غرب ایران حمله کرد اما همه سرزمین‌های ما آزاد شد و اقتدار عظیمی به وجود آمد که امروز اگر هر کشوری از جمله آمریکا اقدام تجاوزکارانه ای انجام دهد، موشک‌های ایران به پایگاه‌های آنها شلیک خواهد شد. قدرت‌های سیاسی در گذشته ملت ایران را در هیچ کدام از برنامه‌ها شرکت نمی‌دادند. مقامات آمریکا، انگلیس و روسیه جلسه در ایران می‌گذاشتند و حتی از مقامات ایران دعوت نمی‌کردند که در آن مذاکرات شرکت کنند. اما امروز قدرت‌ها ناچار هستند در یکطرف میز بنشینند و با ایران مذاکره برابر داشته باشند، عزت ایران از دست رفته بود اما پس از انقلاب ملت ایران، کشورمان جایگاه عزتمندانه خود را به دست آورد.

رضایی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران به برخی از آرزوهای خود دست پیدا کرد، دشمنان متجاوز ایران از جمله صدام، داعش و ترامپ با اقتدار ایران و جوانمردی و ایثار قهرمانان کشور به زباله‌دان تاریخ پیوستند. دستاوردهای کنونی انقلاب تمام اهداف ما از جمهوری اسلامی ایران نیست و ملت ایران همچنان به دنبال رسیدن به اهداف و دستاوردهای بزرگ‌تر است. مردم ما حق دارند در رابطه با اقتصاد فعلی ایران نارضایتی داشته باشند، نه تنها مردم ما این وضع اقتصاد را نمی‌پذیرند بلکه رهبر انقلاب، خانواده شهدا و دلسوزان کشور و انقلاب نیز نمی‌پذیرند. ما برای شکوفایی اقتصاد نیاز داریم که ارزش پول ملی ایران ثبات داشته باشد. البته در زمان اعتراضات، به محض اینکه دشمنان اقدام به سوء استفاده از این اعتراضات کردند، مردم ایران صف خود را از دشمنان جدا کردند و اعلام نمودند که ما اعتراض داریم تا وضعیت کشورمان مطلوب تر شود نه اینکه انقلاب را قبول نداشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ملت ایران باید عزتمندانه، سالم، شاد و شکوفا زندگی کند؛ بیکاری، گرانی، تبعیض، بی عدالتی و مشکلات دیگر که مردم ایران را رنج‌ می دهد باید رفع شود. ملت ایران در گام دوم انقلاب کشوری قدرتمند، سالم، شاد و شکوفا خواهد شد.

وی گفت: جوانان کشور باید آماده شوند؛ آماده برای قیام مردمی در چارچوب قانون اساسی با اهداف فرهنگی و اقتصادی که در واقع قیام گام دوم انقلاب، قیام سوم ملت ایران یا قیام قانون اساسی است. جوانان برای ایران قدرتمند، سالم، شاد و شکوفا در گام دوم انقلاب، آماده نقش آفرینی شوند. به فضل پروردگار، قوای سه گانه کشور باید تلاش کنند و در کنار هم و در کنار مردم، کشوری قدرتمند و شکوفا بسازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار