نگاهی به قیمت برنج، شکر و گوشت در دی‌ماه

تهران (پانا)- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین انواع برنج، ‌گوشت و شکر که وضعیت قیمت آن‌ها در دی ماه امسال منتشر شده، قیمت تمام کالاها بین ۲۷ تا ۱۲۹ درصد نسبت به دی سال قبل افزایش داشته، اما قیمت گوشت مرغ طی یک ماه با افت ۱۶ درصدی مواجه بوده و بالاخره به قیمت مصوب رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به قیمت برنج، شکر و گوشت در دی‌ماه

بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در دی امسال مربوط به برنج تایلندی بوده که قیمت آن با ۱۲۹.۴ درصد افزایش از ۷۷۰۰ تومان در آذر سال قبل به ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است.

البته قیمت برنج پاکستانی باسماتی، طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک نیز در این مدت به ترتیب ۱۲۳.۵، ۴۷.۲ و ۴۵.۳ درصد افزایش داشته و در دی امسال به حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان، ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان و ۳۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت گوشت مرغ هم با ۶۲.۳ درصد افزایش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در دی سال قبل به حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در دی امسال رسیده است.

اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرد، اما از اوایل آذر ماه قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید و در نهایت با عرضه مرغ تنظیم بازاری از اوایل دی ماه قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تا ۲۱ هزار تومان رسید.

قیمت شکر سفید و شکر ۹۰۰ گرمی نیز در دی امسال به ترتیب ۶۸.۱ و ۵۴.۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در آذر امسال به حدود ۸۷۰۰ تومان رسیده است. البته قیمت شکر در روزهای پایانی دی ماه در بازار عمده فروشی به ۹۴۰۰ تومان رسیده است.

در این میان کمترین افزایش قیمت مربوط به گوشت گوساله و گوسفندی است که قیمت هر کیلو از این دو محصول با ۳۱.۴ و ۲۷ درصدافزایش قیمت در دی امسال به حدود ۹۷ هرار تومان و ۱۱۱ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله در ماه مشابه سال قبل حدود ۷۴ هزار تومان و ۸۷ هزار تومان بوده است.

بررسی قیمت این اقلام اساسی طی یک ماه نیز نشان می‌دهد قیمت همه اقلام یاد شده به جز برنج پاکستانی با کاهش ۰.۳ درصدی قیمت و گوشت مرغ با کاهش ۱۶.۷ درصدی، در دی امسال نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و میزان افزایش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۰.۳ درصد (گوشت گوسفندی) تا ۱.۸ درصد (شکر بسته بندی) بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار