استاندار سیستان و بلوچستان:

امنیت و سرمایه گذاری دو بال پرواز برای توسعه هستند

زاهدان (پانا)- استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد امنیت و سرمایه گذاری دو بال پرواز برای توسعه و رسیدن به شرایط مطلوب کشور هستند.

کد مطلب: ۱۱۶۲۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
امنیت و سرمایه گذاری دو بال پرواز برای توسعه هستند

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی استان و تعدادی از فرماندهان این لشکر با احمد علی موهبتی استاندار دیدار کردند.
احمد علی موهبتی در این دیدار اظهار کرد: امنیت و سرمایه‌گذاری دو بال پرواز برای رسیدن به توسعه و شرایط مطلوب در کشور هستند، چرا که اگر امنیت نباشد، سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد و اگر امنیت برقرار شود و سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد نشود، امنیت تدوام نخواهد داشت، بنابراین این دو باید توسعه متوازن داشته باشند.

وی به نقش آفرینی موثر ارتش در برهه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ارتش در زمان شاهنشاهی هم با صاحبان زور و تزویر هماهنگ نبود و منافع ملی کشور را بر هر چیزی ترجیح داد.
موهبتی افزود: ارتش نه تنها در حوزه های نظامی بلکه در سایر حوزه ها از جمله رخدادهای زلزله و سیل های متعدد که در کشور اتفاق افتاد نقش آفرینی ویژه‌ای داشته و در صحنه حضور چشمگیری داشته است.
استاندار در ادامه گفت: در موضوع همه‌گیری کرونا ارتش اقدامات بی‌نظیر و بی‌بدیلی انجام داد و همچنین در حوزه کمک های مومنانه به دستور مقام معظم رهبری پیشتاز بود و خدمات مطلوبی را ارائه داد.
وی در ادامه به اقدامات و خدمات دولت در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در شرایط همه‌گیری کرونا و همچنین جنگ ظالمانه تحریمی اقتصادی و شرایط فروش نفت، توجه ویژه رهبری و دولت به استان سیستان و بلوچستان ستودنی است.
موهبتی گفت: اقداماتی که در بندر شهید بهشتی، راه آهن، بزرگراه ها، طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان، گازرسانی و مجموعه راه‌های شهری و روستایی در استان انجام شده است امید آفرین بوده است، گرچه همه‌ این اقدامات در شأن و عظمت مردم نبوده است و با میانگین شاخص‌های توسعه کشور فاصله زیادی داریم.
وی ادامه داد: در حوزه مسکن و توجه به روستاها ۱۷ هزار واحد مسکونی در روستاها توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد امام در حال ساخت است. همچنین ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده ساخته می شود و ۸ هزار واحد نیز در این مناطق بازسازی می شود.
موهبتی افزود: ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر زاهدان و ۵ هزار واحد در حاشیه شهر چابهار ساخته می شود.
وی اضافه کرد: هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی روستایی و هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در حوزه توسعه ارتباطات هزینه می شود.
وی بیان داشت: همچنین در حوزه گازرسانی ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است و در حوزه راهسازی نیز هزار و ۲۵۰ کیلومتر آسفالت در طی یک سال گذشته انجام شده و جمع بزرگراه های ساخته شده در دو سال اخیر با میزان بزرگراههای قبل از آن برابری می‌کند و در این حوزه ۱۶ کارگاه فعال است.
استاندار ادامه داد: همه این اقدامات حکایت از توجه ویژه نظام به استان سیستان و بلوچستان دارد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان نقطه اتصال کشور به نیمی از جمعیت جهان است افزود: جمعیت پاکستان در همسایگی این استان از تمام کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق بیشتر است و دو کشور مجاور پاکستان هم ۳۷ درصد جمعیت جهان را دارند و چابهار نیز بهترین راه برای دسترسی به کشورهای آیورا است و با این سه کشور نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند که ما در سیستان و بلوچستان دسترسی مطلوب به این جمعیت را داریم.
موهبتی گفت: در همین راستا به مرزهای استان توجه شد و مرز ریمدان به صورت رسمی راه‌اندازی شد و برای رسمی شدن مرز کوهک و گمشاد نیز در کارگروه ویژه مرز پیگیری می‌کنیم و همچنین مرز هوایی دریایی و زمینی منطقه آزاد چابهار بعد از ۲۷ سال گسترش پیدا کرد و منطقه ویژه سیستان را هم پیگیری می‌کنیم.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان هم در این دیدار گفت: سیستان وبلوچستان در بین استان‌های مرزی کشور قوی‌ترین استان مرزی بوده است.
امیر سرتیپ مهدی احمدی‌افشار با اشاره به افتتاح مرز رسمی ریمدان افزود: عملکرد تیم مدیریتی استان در همه حوزه‌ها بویژه حوزه اقتصادی ارزشمند است که جای قدردانی دارد.
وی از آمادگی کامل رزمی یگان‌های عملیاتی این لشکر در سطح استان خبر داد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی زاهدان اظهار کرد: به عنوان یک سرباز آماده هستیم در بحران‌ها و رویدادهای گوناگون جان‌فدای ملت باشیم و در حوزه مقابله با حوادث غیرمترقبه در ۳تیپ آمادگی داریم برای مردم خدمتگزاری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار