حسینی میلانی:

۳۰درصد ‎کوه بی‌بی شهربانو به دلیل معدنکاری تخریب شده است

تهران (پانا) - سید آرش حسینی میلانی در رشته توییتی درباره «الزام شهرداری به پیگیری ثبت میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو» نوشت تهران ظرفیت‌های مختلفی دارد که بخشی از آن، ظرفیت‌های طبیعی ارزشمندی مانند ‎باغات، ‎روددره‌‌ها و ‎کوهستان‌‌ها هستند که میراث شهر محسوب می‌شوند و هرچه سریع‌تر باید سازوکاری برای حفظ آنها فراهم شود. 

کد مطلب: ۱۱۶۲۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۳۰درصد ‎کوه بی‌بی شهربانو به دلیل معدنکاری تخریب شده است

متاسفانه این میراث در چند دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته و توسعه بی و حد شهر و نگاه توسعه‌محور مبتنی بر بتن و ساخت‌وساز موجب شده به بخش‌هایی از این میراث لطمات جدی و غیرقابل جبرانی وارد شود.

شورای پنجم از ابتدای آغاز به کار همت خود را بر حفظ میراث‌‌های طبیعی قرار داد. لغو مصوبه ‎برج‌ باغ، تاکید بر احیای روددره‌ها و ثبت میراث طبیعی توچال از جمله این اقدامات است. امروز هم در صحن ‎شورا طرح «الزام شهرداری به پیگیری ثبت میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو» به تصویب اعضا رسید.

متاسفانه ۳۰درصد ‎کوه بی‌بی شهربانو به دلیل معدنکاری و دست‌اندازی‌های انسانی تخریب شده و علیرغم نطق و تذکراتی که داده‌ام، این روند ادامه دارد. طرح ثبت میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو می‌تواند سازوکاری قانونی برای ممانعت از توسعه صنایع و برداشت از این کوه باستانی و ارزشمند باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار