حضور 50 هزار دانش‌آموز زنجانی در راهیان نور دانش‌آموزی مجازی

تهران (پانا) - استان زنجان یکی از استان‌­های پیش­قدم در برگزاری برنامه­ ی راهیان نور در بستر مجازی است. از ابتدای بهمن ­ماه 99 با ایجاد کانالی در شبکه شاد، تبلیغات و عضوگیری را شروع کرده و با هماهنگی آموزش و پرورش، سپاه و بسیج استان زنجان شنبه 18/11/1399 از اروند کنار با استقرار نیروهای سازمان، افتتاحیه اردوی مجازی راهیان نور را برگزار کرده است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور 50 هزار دانش‌آموز زنجانی در راهیان نور دانش‌آموزی مجازی

به گزارش بسیج دانش آموزی زنجان، برنامه­ عظیم فرهنگی تربیتی راهیان نور که در سال­های گذشته مورد استقبال بی­ نظیر دانش­ آموزان با همراهی ویژه­ ی خانواده ­ها قرار گرفته بود، امسال با توجه به وجود ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

عدم قطعیت و ناپایداری شرایط ایجاب می­ کند تا برنامه ­ریزی­ها در عرصه­ های مختلف از انعطاف برخوردار باشد تا امکان ارائه­ ی خدمات مؤثر و فراگیر در هر زمانی میسر شود. به منظور آشنایی بیش از پیش دانش ­آموزان عزیز و آینده ­ساز کشور با فرهنگ، معارف و ارزش­های دفاع مقدس و شهیدان سرافراز، با تأکید بر آموزش مجازی؛ اردوهای راهیان نور در بستر فضای مجازی و کانال شاد درحال برگزاری می ­باشد. بر این اساس قرارگاه راهیان نور امام حسن عسگری (علیه­السلام) متشکل از سازمان بسیج مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش که عهده ­دار انسجام ­بخشی و سیاست­گذاری راهیان­ نور دانش ­آموزی است مقرر شد تا این برنامه از بستر کانال شاد دانش آموزی آغاز و پخش شود.

استان زنجان بعنوان یکی از استان­های برگزار کننده برنامه ­ی راهیان نور مجازی است. آقای هادی توفیقی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان زنجان در مصاحبه با خبرنگار سایت بیست گفتند: از ابتدای بهمن ­ماه 99 با ایجاد کانال در شبکه شاد، تبلیغات و عضوگیری آغاز گردید و با هماهنگی آموزش و پرورش، سپاه و بسیج استان زنجان صبح شنبه 1399/11/18 از اروندکنار با استقرار نیروهای سازمان، افتتاحیه اردوی راهیان نور در بستر فضای مجازی برگزار شد. طی سین و زمانبندی ، بعدازظهر همان روز با قرائت زیارت عاشورا در شلمچه به صورت ویدئو کنفرانس برنامه ادامه پیدا کرد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی زنجان افزود: در اخبار زنجان از روند برگزاری راهیان نور مجازی 3 ارتباط زنده­ ی خبری برقرار و این کار به هرچه پرشور برگزار شدن برنامه ­ی راهیان نور استان و استقبال بی­ نظیر دانش­ آموزان و خانواده­ها منجرگردید. شب 1399/11/19 از معراج ­الشهداء اهواز و با حضور اساتید مطرح رسانه برای والدین برنامه­ ی ویژه ­­ای در خصوص معایب فضای مجازی و ضرورت ارتقای سواد رسانه­ ای برگزار نمودیم و در آخر با مداحی آقای نریمان­ پناهی برنامه ­های روز دوم به پایان رسید.

در کنار برنامه­ ی راهیان نور با همکاری اداره کل حفظ و نشر آثار؛ مسابقه­ ای تحت عنوان حس پروانگی از صحبت­های راوی، برگزار می­شود که در این مسابقه دانش ­آموزان می­توانند دلنوشته­ ها، خاطرات و عکس ­های یادگاری خود را از اردوهای راهیان نور سال­های گذشته بفرستند و ان­شاالله بعد از اتمام اردو بهترین کارهای شرکت ­کنندگان چاپ و منتشر می ­شود.

همچنین با همکاری تیم فعال صدا و سیمای استان زنجان و شبکه­ ی استانی اشراق برنامه­های درخور توجه و شایانی به صورت ضبطی از حضور در یادمان طلائیه و یادمان شهدای اندیمشک آماده شده است که ان­شاءالله تا پایان فروردین 1400 این برنامه­ها در بستر فضای مجازی و کانال شاد بارگذاری و این ارتباط با والدین و دانش­آموزان شکل خواهد گرفت..=

مسئول بسیج دانش آموزی زنجان در پایان بیان نمود ؛ شایسته است از همکاری ویژه­ ی صدا وسیمای و مخابرات استان زنجان تشکر ویژه داشته باشیم؛ چراکه در سال­های گذشته از استان زنجان بین 3000 تا 4000 نفر به صورت حضوری در برنامه راهیان نور شرکت می­ کردند، اما امسال با همکاری ویژه صدا و سیمای استان ، شبکه ­ی استانی اشراق ، اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان و سپاه استان زنجان تاکنون بیش از 50000 دانش آموز زنجانی بصورت آنلاین و در حدود 700000 نفر ، نفر بازدید از راهیان نور دانش آموزی استان زنجان وجود داشته که رقم قابل توجهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار