‍ عضویت افتخاری بانوی قصه‌گو در دانشکده هنر دانشگاه برلین

همدان (پانا) - سیده زهره تفریشی، فعال فرهنگی هنری و نویسنده کتاب های ادبیات کودکان و نوجوانان عضو افتخاری دانشکده هنر دانشگاه برلین شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
‍ عضویت افتخاری بانوی قصه‌گو در دانشکده هنر دانشگاه برلین

به دلیل فعالیت‌های برجسته و رویکرد جدید سیده زهره تفریشی در زمینه قصه‌گویی و قصه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، فعالیت‌های متعدد فرهنگی و هنری و تدوین دو کتاب شاخص در حال نگارش توسط وی باعث شد دانشکده هنر دانشگاه برلین ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های فرهنگی و هنری این بانوی همدانی، با عضویت افتخاری وی در دانشکده هنر دانشگاه برلین، زمینه آشنایی مردم دو کشور را با ادبیات نمایشی و قصه‌ها فراهم کند.

تفریشی که به عنوان قصه‌ گو در میان کودکان و نوجوانان شناخته شده است و در زمینه قصه‌گویی مذهبی طرحی نو در انداخته است، به عنوان مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر لالجین فعالیت می‌کند، در حال نگارش دو کتاب با عناوین «فرزانه، کفش‌هایی که تا همیشه نو ماند» و کتاب «بررسی تطبیقی سیر تاریخی قصه در ایران و آلمان» است.

کتاب «فرزانه، کفش‌هایی که تا همیشه نو ماند» روایت زندگی دختری به نام فرزانه است که در کودکی به دلیل بیماری دچار فلج می‌شود و داستان زندگی‌اش به نوعی دیگر رقم می‌خورد. به طوری که تا آخرین لحظه زندگی‌اش امید برخواستن و پوشیدن کفش‌های نو که همیشه برایش آماده بود را داشت.

کتاب «بررسی تطبیقی سیر تاریخی قصه در ایران و آلمان» اولین کتاب مدون در زمینه قصه است که با رویکرد علمی به بررسی زمینه‌های قصه‌نویسی و قصه‌گویی در طول تاریخ دو کشور پرداخته است.

هر دو کتاب با حمایت دانشکده هنر دانشگاه برلین به چاپ خواهد رسید.

دانشکده هنر دانشگاه برلین ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های سیده زهره تفریشی، وی را به عضویت افتخاری دانشکده هنر دانشگاه برلین انتخاب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار