هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است

تبریز(پانا) - اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد شاخص کیفیت هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز در شبانه روز گذشته بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۰۶ است که این وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس محسوب می‌شود.

تلاش همگانی برای کاهش میزان آلاینده‌های جوی، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیرضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان شده است.

همچنبن به افراد مبتلا به بیماری‌های قلب، ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان توصیه شده تا از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرد: پایداری هوا تا اواخر شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز خواهد شد.

شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار