پوستر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «موج» کیش رونمایی شد

تهران (پانا) - مراسم رونمایی پوستر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «موج» کیش با حضور تعدادی از مدیران این جشنواره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پوستر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «موج» کیش رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش، مراسم رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «موج» کیش ظهر روز یکشنبه 19 بهمن ماه با حضور غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و عضو شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش، رضا اردلان رییس چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش و عضو شورای سیاستگذاری، ابراهیم حصاری دبیر جشنواره و عضو شورای سیاستگذاری، جعفر صانعی مقدم، احسان عبدی‌پور و مهدی قربان‌پور از اعضای شورای سیاستگذاری، ساحل خالقی‌منش مدیر تشریفات، هادی علی‌پناه مدیر هنری و نغمه دانش آشتیانی مدیر روابط عمومی جشنواره برگزار شد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ابتدای این مراسم عنوان کرد: خوشبختانه این جلسه زمانی برگزار می‌شود که هم در تهران و هم در جزیره کیش سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر برپاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه چهارمین جشنواره فیلم «موج» کیش امروز با رونمایی از پوستر وارد مرحله جدیدی از حیات خود می‌شود، مطرح کرد: 8 مهر 1399 فراخوان چهارمین دوره این جشنواره منتشر و از آن روز کار ما به طور جدی شروع شده است.

پورعلی با معرفی کوتاه اعضای حاضر در جلسه بیان کرد: ما از 6 مهر 1399 در اوج کرونا با این رویکرد که نباید رویدادهای فرهنگی در جزیره متوقف شود و باید استمرار داشته باشد، فعالیت دبیرخانه را آغاز کردیم. سایت جشنواره به 2 زبان فارسی و انگلیسی به‌روز رسانی شده است و اخبار اطلاعات جشنواره فیلم «موج» کیش در دسترس همگان است.

وی ادامه داد: اواخر مهرماه باتوجه به تاکیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر حرکت به سمت بین‌المللی شدن ما از آقای محمودرضا ثانی یکی از فیلمسازان خوب کشور که سابقه اجرای چند جشنواره را در خارج از کشور به شکل بین‌المللی داشتند، به عنوان مدیر امور بین‌الملل جشنواره دعوت به همکاری کردیم و ایشان هم کار را با جدیت دنبال کرد که حاصل آن حضور پرتعداد فیلم های خارجی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش درباره همکاری با ارگان‌های سینمایی کشور مطرح کرد: همچنین با انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن مستندسازان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ایسفا صحبت‌هایی شد که همکاری‌های مشترکی را با جشنواره داشته باشند.

پورعلی درباره آمار آثار رسیده به این جشنواره خاطرنشان کرد: حدود 4741 اثر از ایران و 122 کشور به این جشنواره رسیده است. از این میان 468 فیلم در بخش ملی است که به تفکیک 334 فیلم داستانی و 134 فیلم مستند هستند. 4066 اثر در بخش خارجی به دبیرخانه رسیده و تعداد 241 فیلمنامه توسط دبیرخانه دریافت شده است.

وی در پایان با بیان اینکه هیات انتخاب، اجرایی و داوری این دوره از جشنواره حدود 45 نفر هستند، مطرح کرد: آرش رصافی، امید شمس، الهه نوبخت، بهمن ارک و کریم فائقیان مسئولیت انتخاب آثار بخش «ملی» چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش را برعهده داشتند. همچنین در این دوره کریم لک‌زاده، داریوش غریب‌زاده، آرش انیسی، نوشین معراجی و سعید آلبوعبادی نیز مسئولیت انتخاب و داوری فیلمنامه‌های ارسالی را برعهده دارند.

در ادامه مراسم غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: شعار ما همیشه این بوده است که یا کاری را انجام ندهیم یا اگر می‌خواهیم انجام دهیم، کار باکیفیت انجام دهیم. زحماتی که دوستان برای جشنواره فیلم «موج» کیش کشیده‌اند، به اعتقاد من یک حرکت فرهنگی ارزشمند و رو به جلو است که هرچه قدر جلو می‌رویم این کار باید به لحاظ دامنه و کیفیت بهتر شود چراکه این انتظار و توقع از جزیره کیش می‌رود که تبدیل به یک پایگاه خوب و تاثیرگذار در حوزه فیلم کوتاه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: بحث‌های جشنواره تخصصی و موضوعی است و طبیعی است که در طول سال این دبیرخانه دائمی هیج وقت تعطیل نمی‌شود. خواهش من این است که دوستان روی بحث محتوایی نیز کار کنند و برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند. اتفاق خوبی امسال رخ داده و آن هم این است که امسال علاوه به بر بخش ملی، بخش بین‌المللی نیز داریم و امیدوارم بتوانیم گستره جشنواره را بیشتر کنیم.

مظفری در پایان صحبت‌هایش گفت: تعداد آثار ارسالی اتفاق بزرگی است که نشان می‌دهد جشنواره جایگاه خود را باز کرده است و همکاران در حوزه اطلاع‌رسانی نیز به خوبی عمل کرده‌اند. همچنین این امکان برای ما فراهم شده است که از بین تعداد زیادی از آثار، دست به انتخاب بزنیم. امیدوارم با انگیزه و علاقه‌ای که دوستان دارند و با همتی که در مجموعه حوزه فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش است، این اتفاق، اتفاق مبارکی باشد و بتوانیم آثار مثبت آن را ببینیم. فکر می‌کنم این جشنواره با محوریت جزیره کیش برای ایران و منطقه می‌تواند آبرومند، مقتدر و منظم باشد.

رضا اردلان رییس چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش نیز در پایان اظهار کرد: از دکتر مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به دلیل نگاه بلندشان به مقوله فرهنگ و هنر در سال 99 تشکر می کنم. اگر باور قبلی ایشان به ساحت فرهنگ و هنر، درک تاثیرگذاری و ضرورت وجود فرهنگ و هنر در بطن جامعه ایرانی و جزیره کیش نبود، با وجود تحریم‌ها و مشکلات سال 99 سرنوشت خوبی نداشتیم و با چشم‌اندازی که ایشان ترسیم و دوستان پیاده‌سازی کردند، تا به اینجای کار سربلند بیرون آمده‌ایم.

در پایان مراسم، پوستر چهارمین دوره جشنواره بین المللی رونمایی شد و اعضای حاضر، پوستر را امضا کردند.

این پوستر را نوید برهمند زیرنظر هادی علی‌پناه طراحی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار