فرهنگ جان‌فشانی، فرهنگ شهداست

تهران ( پانا ) - مدیرآموزش و پرورش منطقه 18 در مراسم طرح ملی لاله های روشن برحضور نسل های بعد در صحنه انقلاب تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ جان‌فشانی، فرهنگ شهداست

دومین طرح ملی لاله های روشن چهل هزار یادواره، چهل هزار شهید و چهل هزار مدرسه با نام شهید شاخص حسن رضا گودرزی با حضور محمد احسانی، مدیر آموزش وپرورش، انوشیروان رضایی، معاون پرورشی و تربیت بدنی،گودرزی خواهر شهید، خانواده شهید طارمی و کارشناسی فرهنگی و هنری در دبیرستان ندای حق منطقه 18 برگزارشد.

احسانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 18،گفت: این مراسم جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان برگزار شده انسان هایی که با از خود گذشتگی، میهن را حفظ کردند. ملت ایران ملت بزرگی است و همه ما باید قدرشناس جوانان و شهیدانی باشیم که جان فشانی کردند تا این ملت بتواند حرکت رو به تعالی و رشد داشته باشد. ما می بایست فرهنگ جان فشانی را القا کنیم، زیرا این فرهنگ، فرهنگ شهداست.

وی افزود: نسل های بعدی باید بیشتر از ما در صحنه باشند. آدم هایی که حاضر هستند از تمامی امکانات که دارند بگذرند تا این کشور سرافراز شود.

در ادامه احسانی گفت: به حق خون پاک شهدا خداوند به همه ی ما در هر جایگاهی که هستیم توفیق خدمت بی منت عطا کند و با قرائت فاتحه ای به روح پاک شهیدان به صحبت های خود پایان داد.

رضایی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه،ضمن تشکر از همکاران در برگزاری این مراسم با شکوه، از رشادت ها و دلیری های شهیدان مدافع حرم یاد کرد.

وی گفت: اساس از جان گذشتگی شهدا، صیانت از ارزش های والای انقلاب اسلامی است. ارزش هایی چون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی،پیشرفت در ابعاد مادی و معنوی. همانگونه که امام راحل در ابتدای انقلاب این فرهنگ را به جامعه معرفی کردند و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به زیبایی تشریح و تفسیر کردند.

رضایی افزود: در این فرهنگ جایی برای خشونت طلبی و ستیزه جویی نیست. از جان گذشتگی برای دفاع از مکارم اخلاق و ارزش های والای انسانی است.

رضایی، با قرائت فاتحه به روح والای شهیدان به صحبت های خود خاتمه داد.

در ادامه این مراسم باشکوه دانش آموز دبستان احمدی روشن به اجرای سرود تکخوانی در مورد شهیدان پرداخت و پس از آن دختر شهید هادی طارمی با خواندن دل نوشته ای برای پدرش به مراسم شور خاصی بخشید.

در پایان رضایی، از گودرزی خواهر شهید حسن رضا گودرزی و خانواده شهید طارمی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

شایان ذکر است این مراسم به صورت زنده از شبکه شاد برای مدیران مدارس منطقه 18 پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار