معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر:

ترویج مهارت تفکر خلاق و نقادانه با برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی صورت می‌گیرد

اسلامشهر (پانا) - دانش‌آموزان پسر آموزش و پرورش اسلامشهر و ناحیه دو بهارستان در قالب دو تیم با نظرات مخالف و موافق به اجرای مناظره با طرح سوال اینکه در شرایط عادی آموزش مجازی بر آموزش حضوری برتری مطلق یا نسبی دارد، پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ترویج مهارت تفکر خلاق و نقادانه با برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی صورت می‌گیرد

سولماز زارعی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا در رابطه با برگزاری اولین مسابقه ملی مناظره دانش‌آموزی که در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مناظره‌های دانش‌آموزی فرهنگ گفت و گو، مهارت تفکر خلاق، نقادانه، سخنوری، نقد کردن و نقدپذیری را در میان دانش‌آموزان ترویج و تقویت خواهد کرد و بر این اساس اجرای برنامه مذکور حرکتی جدید و موثر است.

او در ادامه افزود: دانش‌آموزان پسر آموزش و پرورش اسلامشهر و ناحیه دو بهارستان در قالب دو تیم با نظرات مخالف و موافق به اجرای مناظره با طرح سوال اینکه در شرایط عادی آموزش مجازی بر آموزش حضوری برتری مطلق یا نسبی دارد، پرداختند.

زارعی تصریح کرد: در این برنامه دانش‌آموزان آموزش و پرورش اسلامشهر به عنوان مخالف با بررسی عوامل مختلف در رابطه با آموزش مجازی از جمله اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و ...بیان کردند: در آموزش مجازی و در مقایسه با آموزش حضوری ما با هزینه‌هایی در رابطه با خرید تلفن همراه، اینترنت و ... رو به رو هستیم و همچنین آموزش مجازی کیفیت آموزش حضوری را ندارد.

او گفت: دانش‌آموزان اسلامشهر اعتقاد داشتند، عدم ارتباط حضوری دانش‌آموزان با دیگر دوستان خود در محیط مدارس نیز در آینده مشکلات اجتماعی را به همراه خواهد داشت و در آموزش حضوری یادگیری از لحاظ روانشناسی بسیار موثرتر است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر خاطرنشان کرد: تیم دانش‌آموزان آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان نیز به عنوان موافق به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

اولین مسابقه ملی مناظره دانش‌آموزی با حضور چهار دانش‌آموز از شهرستان‌های اسلامشهر و ناحیه دو بهارستان و همراهی دو داور از دو شهرستان مذکور و یک داور در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسئول سازمان دانش‌آموزی اسلامشهر برگزار شد و پس از داوری مرحله اول برترین‌ها در مرحله دوم به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار