مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

هزینه درمان بیمه‌شدگان در تمامی شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی رایگان می‌شود

تهران (پانا)- مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت در تمامی شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان این سازمان در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد بود و افراد بالای ۶۵ سال در تمامی بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور خدمات درمانی رایگان دریافت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هزینه درمان بیمه‌شدگان در تمامی شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی رایگان می‌شود

مصطفی سالاری در مراسم افتتاح پلی کلینیک تخصصی شهدای رباط کریم که صبح امروز همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انجام شد، اظهار داشت: یکی از تصمیم های قطعی ما در حوزه درمان این است که در هر شهرستانی که بیمارستان نداریم، درمان بیماران در بیمارستان های دولتی رایگان باشد و در شهرهایی که بیمارستان داریم، برای افراد بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد بود.

وی افزود: پروتزها و لوازم جراحی در بیمارستانهای دولتی با هر کیفیت و قیمتی که مصرف شود، به طور کامل پرداخت می شود. درباره درمانگاه ها نیز کار مشابهی در حال انجام است اما هنوز قطعی نشده است.

سالاری گفت: همچنین برای بیماران مزمن و صعب العلاج با تشکیل پرونده در تامین اجتماعی هزینه داروها کامل پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: این کارها هزینه های درمان مردم را به طور جدی کاهش می دهد.

سالاری گفت: کار دیگری که انجام شده است، نسخه الکترونیک است و نسخه کاغذی حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی همکاری خوبی دارد و ما مشوق هایی نیز برای پزشکان ایجاد کرده ایم، گفت: پزشکان طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد امکان استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی را دارند و در صورت عدم امکان یا تمایل نیز پزشکان محترم می‌توانند از سربرگ خود استفاده کنند و تامین اجتماعی سربرگ پزشکان را همچون دفترچه کاغذی معتبر می‌داند.

سالاری افزود: هرچند احداث مراکز درمانی توسط تامین اجتماعی وظیفه ذاتی و اصلی این سازمان نیست و وظیفه اصلی ما تامین هزینه درمان است نه احداث مراکز درمانی جدید، اما احداث مراکز درمانی جدید و توسعه مراکز موجود نیز با اولویت مناظق محروم تداوم خواهد داشت.

وی افتتاح پلی‌کینیک تخصصی شهدای رباط کریم را اقدامی در راستای توسعه خدمات درمانی در مناطق محرم عنوان کرد و گفت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در منطقه رباط کریم زیاد است و ما در قبال جامعه تحت پوشش وظایف خود را انجام خواهیم داد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در این مراسم، رفع دغدغه هزینه‌های درمانی را از وظایف اصلی حاکمیت برشمرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی این دغدغه را برای جامعه تحت پوشش که بیش از نیمی از جمعیت کشور هستند، برطرف کرده است.

وی اظهار کرد: تامین اجتماعی وظایف مهمی در قبال جامعه تحت پوشش دارد و خدماتی همچون از کارافتادگی و بازنشستگی و تامین هزینه درمانی برای شریف‌ترین اقشار جامعه بر عهده این سازمان است.

استاندار تهران با بیان اینکه ارتقاء کیفیت و گسترش خدمات تامین اجتماعی موضوع بسیار مهمی است، افزود: امسال کمک هزینه تامین اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان، ۷ برابر افزایش یافت.

بندپی ادامه داد: ما باید دغدغه‌های همه آحاد جامعه را در زمینه درمان و از کار افتادگی برطرف کنیم و تامین اجتماعی برای بیش از نصف جمعیت این کار را انجام داده است.

دکترداریوش پناهی زاده مدیر درمان تامین اجتماعی استان تهران نیز در این مراسم، گفت: این پلی کلینیک تخصصی شهدای رباط کریم دو شیفته است و امروز با یک شیفت فعالیت خود را آغاز می کند و از اردیبهشت دو شیفته خواهد شد.

وی افزود: توجه و تمرکز ما به توسعه خدمات تامین اجتماعی، رسیدگی بیشتر به مناطق محروم حاشیه تهران است تا شرایط خدمت رسانی بهتری در حاشیه های تهران داشته باشیم.

پلی کلینیک تخصصی شهدای رباط کریم در زمینی به مساحت ۳۲۵۰ متر مربع در سه طبقه با زیبنای ۳۹۵۰ متر مربع و با صرف هزینه ۲۵ میلیارد تومان احداث شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، این مرکز درمانی با بخش‌های اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه و همچنین درمانگاه‌های عمومی، داخلی، جراحی عمومی، اطفال، زنان و زایمان، چشم پزشکی، ارتوپدی و دندانپزشکی آغاز به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار