با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان صورت گرفت:

افتتاح اینترنت پرسرعت در روستاهایی با جمعیت بالای 20 خانوار

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت با افتتاح این طرح بزرگ در استان بیش از 20 هزار نفر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اینترنت پرسرعت در روستاهایی با جمعیت بالای 20 خانوار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان، اینترنت پرسرعت 155 روستای استان متصل شد.

استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و نام امام و شهدا گفت: در سفر اواخر شهریورماه وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان زنجان قرار بر این شد 99 سایت برای اجرا و اتصال اینترنت پرسرعت در روستاهای استان نصب شود که این مهم محقق شد و امروز شاهد هستیم 611 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار در استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

به گفته حقیقی 125 سایت در 155 روستا نصب شد که اعتبار هزینه شده برای این تاسیسات 134 میلیارد تومان است و در حال حاضر 320 هزار نفر در روستاها معادل 94 درصد جمعیت روستایی به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

استان زنجان 712 روستای بالای 20 خانوار دارد.

استاندار زنجان در ادامه، دهه فجر امسال را یکی از فجرهای به یادماندنی برای استان زنجان دانست و افزود: دهه فجر امسال با دستور رئیس جمهور 5 طرح بزرگ اقتصادی به ارزش 7 هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 5361 نفر به بهره برداری رسید.

مقام عالی اجرایی استان با بیان برخی شاخص های استان گفت: با تلاش مدیران و هدایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امروز شاهدیم 60 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و 2000 شغل دوباره احیاء شده است.

افزایش تعداد کسانی که بیمه اجباری دارند و کاهش دریافت کنندگان بیمه بیکاری، موفقیت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و افزایش سهمیه استان زنجان، دستیابی به توفیقات چشمگیر در بخش کشاورزی همچون توسعه آبیاری های نوین و اجرای طرح کاداستر، افزایش پرداخت تسهیلات بانکی بویژه در حوزه صنعت، رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار بخش دیگری از شاخص های توسعه ای استان در گزارش استاندار زنجان در جلسه شورای اداری بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از حضور وزیر جوان در زنجان و عمل به تعهدات داده شده تاکید کردند: خدمات انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته بی نظیر بوده و بزرگترین سعادت همانا خدمت به مردم است.

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طریق ارتباط تصویری، اینترنت پرسرعت روستاهای استان برقرار شد.

همچنین با حضور آقای آذری جهرمی560 واحد روستایی محرومان که ساخت آن 5 ماه قبل توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده بود به بهره برداری رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در پایان جلسه با تبریک روزهای فجر انقلاب تاکید کرد: خدمت به مردم در نظام اسلامی بدون منت است و وعده ای که به مردم داده ایم را سعی می کنیم محقق کنیم .

آذری جهرمی با اشاره به بهره برداری از اینترنت پرسرعت در روستاهای استان زنجان گفت: عمده مشکل ما سرمای هوا در شهرستان ماهنشان بود که این نوید را می دهیم تا اردیبشهت ماه، روستاهای باقیمانده در آن شهرستان هم به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

او گفت: استان زنجان در حوزه آی تی استعدادهای بسیار خوبی دارد و در همین راستا پارک علم و فناوری استان زنجان به شبکه پارک های دیجیتال کشور متصل شد.

آذری جهرمی همچنین از ایجاد سایت پدافند غیرعامل زیرساختی استان خبر داد.

امروز همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مجتمع آی سی تی استان افتتاح شد. این ساختمان در 5 طبقه و با 32 میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار