کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱:

ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮمی جامعه فرهنگی، نیازمند آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح است

تهران(پانا)- کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه یک، برنامه های متنوع این کارشناسی در دهه فجر را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮمی جامعه  فرهنگی، نیازمند آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح است
سیما سرخابی کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه یک در گفت و گو با پانا اعلام کرد: به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر و با همکاری شبکه بهداشت شمیرانات کارکنان اداری آموزش و پرورش منطقه 1 شهر تهران مورد غربالگری کووید 19 با روش تست آنتی ژن که اغلب به عنوان تست رپید یا تست سریع کرونا نامیده می شود، قرار گرفتند.
وی افزود: این تست قطعات پروتئینی اختصاصی ویروس کرونا را ردیابی می کند. زمان لازم برای اعلام نتایج معمولاً بسیار سریع است و در بعضی موارد، نتایج را می توان در عرض 15 دقیقه گزارش کرد. این نمونه برداری با استقبال کارکنان، در حیاط اداره آموزش و پرورش منطقه1 و به شکل رایگان انجام شد.
سرخابی با توجه به اهمیت تشکیل پرونده در سامانه سیب تصریح کرد: ایجاد پرونده الکترونیک سلامت به عنوان رکن اساسی در ارائه خدمات نوین سلامت برای عموم شهروندان از ضروریات نظام سلامت کشور است و بزرگترین حسن سامانه سیب بحث ملی و کشوری بودن آن است و در حال حاضر تمام نظام سلامت و بهداشت به صورت شبکه ای این کار را انجام می دهند، ثبت اطلاعات و سوابق بیمار در سامانه، به پزشک برای تشخیص بهتر کمک می کند و باعث می شود تا سابقه بیمار به صورت دقیق و قابل اعتماد در دسترس باشد تا روند درمان و سایر اقدامات علمی تر و با اعتماد بیشتر انجام شود.
وی افزود: در این راستا و به یمن ایام مبارک دهه فجر پرونده الکترونیک سلامت برای کادر اداری اداره آموزش وپرورش منطقه یک تشکیل شده است.
سرخابی ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮمی جامعه فرهنگی نیازمند آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح دانست و در ادامه گفت: کارشناسی سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش منطقه1 هماهنگی های لازم برای حضور پزشک در اداره آموزش و پرورش منطقه را نیز فراهم کرده است. پزشکان حضور یافته عموما از متخصصین رشته های مختلف پزشکی هستند.
در ادامه کارشناس مسئول سلامت وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی منطقه یک با توجه به مصرف زیاد الکل جهت ضد عفونی کردن دست ها در این ایام مواجه با ویروس کرونا افزود: از برنامه های دیگر این کارشناسی در دهه فجر شرکت یاریگران زندگی در مراسم بزرگداشت 12 بهمن در حسینیه جماران بود و مسابقه پویش سپاس از مدافعان سلامت با شعار هر دانش آموز یک سفیر سلامت در قالب موشن گراف در سطح مدارس منطقه در حال برگزاری است.
گفتنی است این کارشناسی با حضور فاطمه سید مومن معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، دکتر رضایی متخصص تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری وبینار آموزشی نقش تغذیه در شرایط پسا کرونایی را نیز برگزار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار