با حضور رئیس جمهوری و وزیر نیرو؛

فردا؛ بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح‌ آب و برق افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - چهلمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران فردا (سه‌شنبه) ۶ طرح را در قالب هشت پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار ۳۹ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان برای استان‌های فارس و اردبیل به ارمغان خواهد آورد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فردا؛ بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال طرح‌ آب و برق افتتاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت نیرو، پویش هر هفته الف- ب- ایران به هفته چهلم خود رسیده و قرار است فردا همزمان با روزهای پایانی دهه فجر، ۶ طرح در قالب هشت پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار سه هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان در دو استان فارس و اردبیل با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو افتتاح شود.

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تنها پروژه‌ای است که در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

سد تنظیمی «ملاصدرا» در اقلید فارس برای تنظیم ۹۲ میلیون مترمکعب آب خروجی از نیروگاه سد ملاصدرا و تحویل به چهار هزار و ۴۰۰هکتار از اراضی کشاورزی افتتاح خواهد شد.

سد تنظیمی «تنگ‌خمار» با کنترل سیلاب‌های مخرب، علاوه بر کاهش اثرهای نامطلوب و خسارت‌های وارده به اراضی و روستاهای پایین دست با تزریق و تغذیه آب به آبخوان شیبکوه باعث افزایش سطح آب زیرزمینی و تامین آب کشاورزی و افزایش رضایت‌مندی اهالی منطقه خواهد شد.

پروژه دیگر تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید صدرا است که حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده مجدد از پساب را انجام خواهد داد و جمعیت ۸۷هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

تصفیه خانه آب فسا و تاسیسات وابسته به آن که تامین آب شرب و صنعت شهرستان های فسا (ایچ-ششده-زاهدشهر و روستاهای مسیر) را انجام می دهد و جمعیت ۱۸۴ هزار و ۱۴۲ نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نیروگاه خورشیدی ۶ دهم مگاواتی داراب _لایزنگان و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی شهرک صنعتی سروستان و نیز نصب و راه اندازی و مدیریت شبکه فیبر نوری، از جمله پروژه هایی است که در استان فارس به بهره برداری می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار