رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در رزمایش کمک های مومنانه آذربایجان شرقی؛

بیش از ۱۲ میلیون بسته معیشتی تاکنون میان نیازمندان توزیع شده است

تبریز(پانا)- رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در رزمایش کمک مومنانه توسط بسیج کارگری استان گفت بیش از ۱۲ میلیون بسته معیشتی تاکنون میان نیازمندان توزیع شده و سومین مرحله کمک های مومنانه نیز در سراسر کشور در حال انجام شدن است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۲ میلیون بسته معیشتی تاکنون میان نیازمندان توزیع شده است

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، ضمن تشکر و قدردانی از فرمانده سپاه عاشورا استان گفت: انقلاب اسلامی ایران، معجزه ای در قرن بیستم و در امتداد آن یعنی قرن بیست و یکم می باشد که در عالم می درخشد. انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و تلاش مردم در بهمن ماه ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و معجزه ای بود که توانست مسیر تاریخ را تغییر دهد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که رژیم پهلوی به عنوان جاندار منطقه و کشوری که کاملا مسلح بود و بیش از ۴۰هزار مستشار آمریکایی در ارکان ارتش مستقر بودند و تلاش می‌کردند، تا حکومت پهلوی را حفظ کنند.

سردار علی حسین رعیتی فرد با بیان اینکه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم، تشریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا مورد هجوم وخصم دشمنان قرار گرفته و دشمنان با دیدن آرمان های امام خمینی ره سعی در نابود کردن انقلاب اسلامی با هزاران ترور و جنگ تحمیلی داشتند اما این اتفاق نیفتاد. پنجاه روز بعد از پیروزی هم اولین انتخابات در کشور برگزار شد و تاکنون نیز بیش از ۳۷ انتخابات صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از ۵۰کشور از جمله آمریکا، فرانسه،مستشران نظامی، تانک های شوروی، درهم و دینارعربی و گروهای غربی تلاش کردند ایران را که حتی ساختار سیاسی-نظامی آن بر اساس مبانی انقلاب شکل نگرفته بود، به زانو در آورند ولی تلاش فرماندهان، نیروهای انقلابی و متعهدین آن دوران سبب شد تا انقلاب حفظ شود و سر پا ایستد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور به حوزه های تولید اشاره کرد و گفت: ما در دوران جنگ برای خریدن سیم خاردار و حتی برای ایجاد سنگر باید به کشورهای دیگر می رفتیم و از آنها برای ادامه جنگ تقاضای تجهیزات می کردیم؛ در آن زمان دو کشور سوریه و لیبی آن هم بیشتر از لحاظ معنوی ما را همراهی می کردند و با این وجود با رهبری امام و تلاش مردم توانستیم در جنگ هشت ساله دفاع مقدس پیروز شویم.

رعیتی فرد خاطر نشان کرد: اکنون که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و فرماندهان این جنگ، مدیران صنعت، شرکت های تولیدی و کارگران و رزمندگان کشور می باشند. در این مسیر وظیفه ما به عنوان سپاه، بسیج و تشکیلات انقلاب اسلامی این است که در کنار تولید کنندگان و یار و کمک رسان آنان باشیم.

بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم و کرونایی سنگر تولید از پای ننشسته است، ادامه داد: مدیران تولید کشور، اجازه ندادند خدشه ای به تولید وارد شود و کارگران نیز با رعایت الزامات پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردند تا در روند تولید، وقفه ای ایجاد نشود. در کنار مدافعین سلامت که زحمات بسیاری کشیدند، مدافعین معیشتی، تولید کنندگان، کارگران و ارکان کار و تولید کشور نیز تلاش بسیاری انجام دادند.

رئیس سازمان بسیج کارخانجات کشور در مورد آسیب دیدن کار کارگران مختلف در شرایط کرونایی اظهار داشت: در خیلی از حوزه های کاری نزدیک به یک میلیون کارگر بیکار شدند؛ مقام معظم رهبری در ابتدای نیمه شعبان امسال فرمودند که کمک مومنانه می تواند به عنوان یک خدمت به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کند.

وی افزود: تا به امروز بیش از ۱۲ میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده و سومین مرحله کمک های مومنانه در سراسر کشور در حال انجام شدن است. ۲۰ بهمن ماه نیز، در دهه مبارک فجر روز خدمت مومنانه، بسیج فداکار و مدافعین سلامت نام گذاری شد تا قدردان خدمات تولید کنندگان باشیم و نیز کمک های مومنانه بتواند گستره بیشتری را پوشش دهد.

رعیتی فرد در پایان گفت: در مرحله سوم تلاش شد تا ابعاد دیگری هم برای کمک های مومنانه در نظر گرفته شود؛ از جمله آزادی زندانیان غیر عمد که تاکنون دو هزار و هفتصد زندانی غیر عمد آزاد شده اند و بیش از ۶۵۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند توزیع گشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار