دکتر رضایی متخصص تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری در وبینار آموزشی نقش تغذیه در شرایط پسا کرونایی:

برای رسیدن به یک روش تغذیه ای مناسب و سلامت مدار بهره مندی از دانش تغذیه بسیار ضروری است

تهران(پانا)- دکتر رضایی متخصص تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری در وبینار آموزشی نقش تغذیه در شرایط کرونا و پسا کرونا بر دو اصل مهم تغذیه مناسب، تعادل و تنوع در رژیم غذایی به همراه تحرک کافی بر تقویت سیستم ایمنی بدن تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برای رسیدن به یک روش تغذیه ای مناسب و سلامت مدار  بهره مندی از دانش تغذیه بسیار ضروری است
وبینار آموزشی نقش تغذیه در شرایط کرونا و پسا کرونا روز دوشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۲۰ در بستر شاد گروه واحد سلامت منطقه یک شهر تهران از ساعت ۸/۳۰ الی ۱۰ با حضور فاطمه سید مومن معاون پرورشی وتربیت بدنی،دکتر رضایی متخصص تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری، سیما سرخابی کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، اکرم شاه محمدی کارشناس سلامت در اتاق شورا آموزش وپرورش منطقه یک برگزار شد.
فاطمه سید مومن معاون پرورشی وتربیت بدنی،ضمن تشکر از زحمات مراقبین و رابطین سلامت در تمامی دوران کرونا با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: یکی ازساحتهای مهم ستد تحول، ساحت زیستی- بدنی است که در این ساحت به ارتقای سواد سلامت گروههای هدف که شامل دانش آموزان، والدین و کارکنان است بسیار تاکید شده است.
وی افزود:کارشناسی سلامت وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی منطقه یک، یکی از فعال ترین وپیشروترین کارشناسی ها، در زمینه های مختلف سلامت وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی به خصوص در دوران رویارویی با ویروس منحوس کوید 19 و بیماری کرونا هستند.
سید مومن با اشاره به تقدم پیشگیری بر درمان در بیمار ی ها گفت: در جلسات شورای برنامه ریزی سلامت وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی همیشه شعار وعمل ما تقدم پیشگیری بر درمان بیماری ها بوده و بنا بر این اصل همیشه آموزش را در راس و اولویت کار خود قرار داده ایم. در این مقوله طرح های کاربردی بسیار خوبی در سطح منطقه اجرا شد. همچنین نظارت های بسیارمستمر در مورد اجرای پروتکل های بهداشتی در سطح منطقه با همکاری کارشناسان انجام شده است.
وی اضافه کرد: مقوله سلامتی فقط به معنای نداشتن بیماری جسمی نیست بلکه باید در سلامتی به ابعاد مختلف جسمی، روحی و روانی نیز توجه کرد.
در ادامه سرخابی کارشناس مسئول سلامت وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی بیان کرد: ما باید خودمراقبتی رابا انتقال دانش به دانش آموزان وتبدیل دانش به باور وسپس باور رابه رفتار تبدیل کنیم.
وی در خصوص انتقال دانش ومهارت به گروههای هدف گفت: آموزشها باید به صورت تولید محتواهای جذاب، مستند وکاربردی تهیه شود ودر اختیار گروههای هدف قرار گیرد که البته این مهم با همکاری همکاران پرتلاش در این کارشناسی در حال اجرا است. مخصوصا در شرایط بحرانی کرونا با دادن دانش واگاهی درست ودقیق به گروههای هدف می توانیم یادگیری دردانش اموزان و تاب آوری را افزایش و نگرانی را کاهش دهیم.
در ادامه وبینار اکرم شاه محمدی کارشناس سلامت در خصوص طرح "سفیران سلامت" و جشنواره "سفیران سلامت" توضیحات لازم را ارائه داد.
در بخش آموزشی این وبیناردکتر رضایی متخصص تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با نقش عوامل موثر بر تقویت سیستم ایمنی در دوران کرونا و پسا کرونایی گفت:تاکید بر دو اصل مهم درتغذیه مناسب، تعادل و تنوع در رژیم غذایی به همراه تحرک کافی می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن بخصوص در دوران شیوع کرونا شود.
وی با توجه به شیوع بیماری های زمینه ای که نسبت مستقیم با تغدیه وخود مراقبتی دارد؛ افزود: شروع آموزش خود مراقبتی به دانش آموزان بسیار مهم است چرا که با خود مراقبتی در دوران کودکی می توان آمار بیماریها در سنین بعد را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داد.
دکتر رضایی در پایان با آرزوی داشتن جامعه ای با خودآگاهی و خودمراقبتی بالا تاکید کرد:
چنانچه شیوه زندگی و تغذیه صحیح باشد سلامتی افراد و به طور کلی سلامتی جامعه ارتقا می یابد و برای رسیدن به یک روش تغذیه ای مناسب و سلامت مدار بهره مندی از دانش تغذیه بسیار ضروری است که می تواند با نگرش درست منجر به تغییر رفتار تغذیه ای شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار