اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی کشور معرفی می‌شود

اردبیل(پانا)- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل عنوان کرد تلاش بر این است تا استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی در سطح کشور معرفی شود.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی کشور معرفی می‌شود

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است و در برخی ارقام بذری و محصولات کشاورزی شهرت خاورمیانه‌ای و جهانی دارد و نیز با توجه به ظرفیت‌ها در این حوزه از شمال تا جنوب استان تلاش می‌کنیم تا استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی در سطح کشور معرفی شده و طرح‌های ملی در این حوزه با مرکزیت اردبیل اجرا شود.

او یکی از بهترین و پرظرفیت‌ترین و جذاب‌ترین گونه‌های گردشگری که می‌تواند در منطقه شکل گرفته و به قوام و جایگاه مطلوب خود برسد را گردشگری روستایی و کشاورزی دانست و بیان کرد: هدف از گردشگری کشاورزی ایجاد منبع درآمد برای کشاورز و مقصدی برای گردشگری، آموزش و تفریح توام با وقت‌گذرانی مفید برای بازدیدکنندگان است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گردشگری را یکی از بهترین ابزار‌های فراخوانی محتوای توسعه و پیشرفت به مناطق روستایی معرفی کرد و گفت: این صنعت می‌تواند اشتغال پایدار را در روستا‌ها ایجاد کند.

فرشی افزود: با قطبیت کشاورزی دشت مغان، استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در امر گردشگری مدرن در سطح کشور بوده که مجموعه بی نظیر کشت و صنعت مدرن کشاورزی و دامپروری گواهی بر ادعا است که منطقه را به عنوان مقصد خلاق گردشگری کشاورزی تبدیل کرده است.

او با اشاره به ظرفیت کم‌نظیر شرکت‌های مادرتخصصی دامپروری و کشت و صنعت مغان و پارس و تنوع محصولات و نهاده‌های کشاورزی از شمال تا جنوب استان عنوان کرد: با توجه به اینکه در ایام پساکرونا گردشگران توجه ویژه‌ای به گردشگری روستامحور و طبیعت‌محور خواهند داشت، توسعه گردشگری کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده برای فعالیت‌ها و خدمات کشاورزی و در نتیجه رونق اقتصاد گردشگری را فراهم خواهد کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان توسعه گردشگری کشاورزی را جلب مشارکت جامعه محلی و ایجاد انگیزه در آنان برای کسب درآمد، اشتغالزایی و حفظ محیط زیست برشمرد و گفت: با رونق در گردشگری کشاورزی می‌توانیم بهبود سبک زندگی روستاییان و کشاورزان، توسعه پایدار روستایی و حفظ حقوق ومنافع مشروع و قانونی فعالان بخش کشاورزی و کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی را شاهد باشیم.

فرشی با تاکید بر استفاده از ظرفیت برنامه‌های مشارکتی سازمان جهاد کشاورزی با صداوسیما برای تبیین و ترویج گردشگری کشاورزی اظهار کرد: ایجاد الزام به داشتن پیوست گردشگری برای اغلب طرح‌های کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

او از مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در آموزش جوامع محلی در حوزه گردشگری خبر داد و افزود: ایجاد موزه کشاورزی در استان، ایجاد موزه عسل، برگزاری استارتاپ‌های گردشگری کشاورزی با مشارکت پارک علم و فناوری و استفاده از ظرفیت گلخانه‌ها برای توسعه گردشگری کشاورزی نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: برای عملیاتی کردن طرح‌های مربوط به توسعه کشاورزی با توجه به ظرفیت بی‌نظیر دشت مغان با فرماندار شهرستان پارس‌آباد رایزنی و موانع موجوددر مسیر رونق گردشگری کشاورزی پیگیری خواهد شد.

فرشی از حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشاورزی و مذاکره با متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد و گفت: در راستای تدوین دستورالعمل متناسب و قابل اجرای گردشگری کشاورزی از وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار