با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

اولین سالن ورزش زورخانه‌ای دانش آموزی در کهریزک کلنگ خورد

تهران (پانا) - آیین کلنگ زنی اولین سالن ورزش زورخانه‌ای دانش آموزی در منطقه کهریزک با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین سالن ورزش زورخانه‌ای دانش آموزی در کهریزک کلنگ خورد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران آیین کلنگ زنی اولین سالن ورزش زورخانه ای دانش آموزی با حضور الهه حسن پور معاون تربیت بدنی و سلامت، در مدرسه رزاقی منطقه کهریزک برگزار شد.

در این مراسم معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سخنانی اظهار کرد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به عنوان میراث معنوی ایرانیان شناخته می‌شود که قدمت باستانی داشته و در تفکرات و عقاید تک تک مردم ایران جا خوش کرده است و بدون شک پهلوانان در ورزش جسم و ورزش روح خبره هستند.

او افزود: ورزشکار بودن و قهرمان بودن، به معنای پهلوانی نیست. بلکه پهلوانی به معنای اراده و عزم است. یک پهلوان، علاوه بر تربیت جسم، روح خود را هم پرورش می‌دهد. بااین‌حال همان قدر که تربیت روح حایز اهمیت است، تربیت جسم این پهلوانان هم اهمیت دارد و ورزش قهرمانی بسیار مورد توجه این افراد است .

حسن پوربیان کرد: با افتتاح این سالن بتوانیم در تمام مناطق شهرستان‌های استان تهران چنین فضاهایی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزانی با نشاط، روحیه پهلوانی، دلیری، مردانگی، سلحشوری و شهامت اخلاقی تربیت کنیم.

در این مراسم که ناصر سیری رئیس اداره تربیت بدنی، رضا داورزنی رئیس هیئت ورزش دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران، مختاری رئیس اداره سلامت اداره کل شهرستان‌ها، مجید پیروزان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز، محمدرضا افضل نیا رئیس آموزش و پرورش کهریزک و مسئولان شهری و منطقه ای حضور داشتند،مراسم کلنگ‌زنی سالن ورزشی قمصر آباد نیز به مساحت 800 متر مربع برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار